تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۴۸۳
کد خبر: ۸۲۳۶۴
سرویس خبر : انرژی

عناصر نادر خاکی عناصر استراتژیک در دنیا محسوب می شود

می متالز - مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران گفت: عناصر نادر خاکی عناصر استراتژیک در دنیا محسوب می شود.
عناصر نادر خاکی عناصر استراتژیک در دنیا محسوب می شود

به گزارش می متالز، پژمان رحیمیان، معاون دکتر صالحی در سازمان انرژی هسته ای و مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران نیز در مراسم افتتاحیه عناصر نادر خاکی گفت: عناصر نادر خاکی عناصر استراتژیک در دنیا محسوب می شود و ما با دستیابی به این دانش جز معدود کشورهایی هستیم که به تکنولوژی این ماده استراتژیک دست یافتیم.

او در ادامه گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی که در موسسه ایمیدور واقع شده از دستگاه های پیشرفته و به روزی برخوردار است و توانایی و پتانسیل استحصال این عناصر را داراست.

رحیمیان افزود: ما در کشور از ذخایر و معادن غنی برای استحصال عناصر نادر خاکی برخورداریم و همکاری های همه جانبه در زمینه استحصال این عناصر را با این موسسه خواهیم داشت.

 رحیمیان گفت: در حال حاضر عناصر نادر خاکی ماده ای استراتژیک است که کشورهای تولید کننده از آن به عنوان ابزاری سیاسی بهره می گیرند.

او افزود: چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده عناصر نادر خاکی در دنیاست و هشتاد درصد نیاز دنیا را تامین می کند و به عنوان مثال در خلال جنگ تجاری اخیر یکی از محل هایی که چین توانست آمریکا را تهدید به تحریم کند تحریم عناصر خاکی بوده است.

عناوین برگزیده