تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۸۲۴۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت گیلان در شورای معادن:

تعامل در اجرای مصوبات شورای معادن، کمک به عمران و آبادانی گیلان است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر شتاب روند ساماندهی امور معادن ضمن حفظ شرایط محیط زیست گفت: ایران کشوری پهناور با ظرفیت های متعدد است، معادن را از جمله ظرفیت های ارزشمند خدادادی است که نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد .
تعامل در اجرای مصوبات شورای معادن، کمک به عمران و آبادانی گیلان است

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش با بیان اینکه برای بهره برداری از معادن متروکه علاوه بر برنامه ریزی، نیازمند تعامل بیشتر با اداره کل منابع طبیعی استان هستیم، افزود: بازدیدهای مشترک با اداره کل منابع طبیعی سبب تسریع روند عملکردی در حوزه معادن متروکه خواهد بود و این سازمان از تمام ظرفیت های خود جهت تعامل در اجرایی نمودن مصوبات شورای معادن استان و کمک به تامین مواد اولیه پروژه های عمرانی استفاده خواهد کرد و این موضوع در نهایت به تسریع در عمران و آبادی استان کمک خواهد کرد.

وی بر ضرورت شناسایی از ظرفیتهای جدید تاکید و عنوان کرد: لازم است از ظرفیت مراکز تحقیقاتی، کارشناسان خبره، دانشگاهیان و فعالان صنعت و معدن برای ایجاد بستر مطالعاتی دقیق با موضوع معادن و بهره مندی از ظرفیت های نوین معدنی استفاده کنیم.

دلق پوش تعرض و خسارات ناشی از معدنکاری بدون مطالعه، به سایر تاسیسات و شبکه‌های زیرساختی همچون شبکه‌های انتقال انرژی را موجب تحمیل هزینه‌های بسیار خواند و افزود: ضروری است پیش از اجرای پروژه‌ها، مطالعات و بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس سازمان صمت گیلان سرمایه گذاری جدید در حوزه فرآوری مواد معدنی را فرصتی مطلوب در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال استان دانست و تاکید کرد: لازم است فرآوری مواد معدنی با ایجاد ارزش افزوده در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فعالیت های این حوزه تنها در بخش خام فروشی محدود نشود.

گفتنی است؛ در جلسه پیرامون مسائلی همچون گزارش فعالیت و روند مصوبات، معادن متروکه، تفویض اختیار ستاد بحران پیرامون رودخانه ها در شرایط بحرانی و انجام برخی تعهدات مورد تاکید و بررسی قرار گرفت

عناوین برگزیده