تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۴۶۴
کد خبر: ۸۲۴۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری کارگاه تخصصی اقدامات بومی سازی شرکت سنگ آهن گهرزمین در سیمکس۲۰۲۰

می متالز - علی زهرودی، مدیر پروژه‌های بومی‌سازی شرکت سنگ آهن گهرزمین: تحریم، عرصه جنگ است و شوخی‌بردار نیست. بومی‌سازی، رابطه تنگاتنگی با فناوری دارد و لذا، بایستی الزامات دستیابی به فناوری را در بومی‌سازی لحاظ نمود.
برگزاری کارگاه تخصصی اقدامات بومی سازی شرکت سنگ آهن گهرزمین در سیمکس۲۰۲۰

به گزارش می متالز، در شرکت گهرزمین، سال ۱۳۹۵، بحث بومی‌سازی را به طور جدی شروع کرد و ویژگی‌های متمایز آن از جمله مدیریت جهادی شرکت، تخصص و قابلیت‌های بالای مهندسی و قابلیت ریسک‌پذیری بالا، زمینه پیشرو بودن بومی‌سازی گهر زمین را در میان سایر شرکت‌های معدنی در پی داشته است.
ترکیب مهندسین جوان نخبه و متخصصین باتجربه و کارآمد گهر زمین، از عوامل اساسی در پیشبرد برنامه‌های بومی‌سازی در شرکت گهر زمین می‌باش.
در برنامه‌های بومی‌سازی گهر زمین، عمده عملیات مهندسی پروژه‌های مهندسی معکوس، به مهندسین شرکت و پروژه‌های تحقیقاتی، به شرکت‌های دانش‌بنیان، واگذار گردیده است.
فرآیند ساخت محصولات نیز، در شرکت گهر زمین، با شناسایی و انتخاب پیمانکاران توانمند، به آن‌ها محول گردیده و با مشارکت در فرایند طراحی و ساخت و تست، ریسک‌های عملکردی نیز پذیرفته شده‌اند.
روش بومی‌سازی در گهر زمین، مبتنی بر همکاری و همیاری فنی با پیمانکاران در امور مهندسی و ساخت (مکانیزم همسا) پایه‌گذاری شده است.
دستاوردهای برنامه‌های بومی‌سازی در شرکت گهرزمین، منتج به جلوگیری از خروج ارز به‌میزان حدود 3.5 میلیون یورو در سال جاری گردیده است. در صورت رویکرد سایر شرکت‌های معدنی هم‌تراز به محصولات بومی‌سازه‌شده مذکور، پتانسیل جلوگیری از خروج ارز به‌میزان حدود 30 میلیون یورو در سال، قابل دسترس می‌باشد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده