تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۸۲۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پی معاملات امروز اتفاق افتاد؛

افزایش ۶۴۷۱ واحد شاخص امروز

می متالز - شاخص بازار سرمایه امروز با افزایش ۶۴۷۱ واحدی مواجه شد.
افزایش ۶۴۷۱ واحد شاخص امروز

به گزارش می متالز، بورس اوراق بهادار تهران که در این هفته روندی افزایشی را طی کرد، امروز نیز با رشد ۶۴۷۱ واحد شاخص کل روبه‌رو بود و رکورد جدید ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۷۲۶ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۳۹ هزار و ۹۶۱ واحد رسید. ارزش بازار هم به بیش از ۱۵۵۳ تریلیون تومان رسید.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی- ارزشی با افزایش ۱۷۲۷ واحد به رقم ۱۱۳ هزار و ۹۹۴ واحد رسید، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۱۵۱ واحد به رقم ۹۳ هزار و ۳۶۹ واحد رسید، شاخص آزاد شناور با افزایش ۸۱۲۳ واحد به رقم ۵۱۲ هزار و ۲۸۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۵۶۱۶ واحد به رقم ۳۰۶ هزار و ۴۴۰ واحد رسید، شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۹۰۷۰ واحد به رقم ۸۸۶ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.

امروز عمده نماد‌های مهم بورسی مانند فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، معدنی و صنعتی گل‌ گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری امید و بانک ملت در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده‌اند.

نماد‌های پربیننده شامل بانک ملت، بانک تجارت، ماشین‌سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل رو به رشد بوده و با افزایش ۸۱ واحد به رقم ۵۴۰۴ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۳۱۰ تریلیون تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲.۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۹۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۷۴۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

عناوین برگزیده