تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۸۲۴۸۷
معاون وزیر صمت خبر داد:

فعالیت ۷۰ شرکت دانش‌بنیان معدن و صنایع معدنی

می متالز - رئیس هیات‌عامل ایمیدرو گفت: هم اکنون ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ بخش معدنی و صنایع معدنی مشغول به‌کار هستند که نزدیک به ۴۰۰ ایده نوآورانه ارائه می‌دهند.
فعالیت ۷۰ شرکت دانش‌بنیان معدن و صنایع معدنی

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور معاون وزیر صمت گفت: هم اکنون ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی مشغول به‌کار هستند که نزدیک به ۴۰۰ ایده نوآورانه ارائه می‌دهند.

او بیان کرد: هم اکنون شرکت‌های معدنی به‌عنوان متقاضی و نیازمند دانش در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان عرضه‌کننده در یک فضای دو سویه نیازمندی‌های فناورانه خود را ارائه می‌کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان عمدتا جوان‌های نخبه و فارغ‌التحصیل‌ هستند که به ارائه ایده‌های فناورانه‌شان می‌پردازند و پس از بررسی این ایده‌ها مورد حمایت‌ شرکت‌های بزرگ و صنعتی و معدنی قرار می‌گیرد.   رئیس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع معدنی و معدن گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه استخراج، فرآوری، محیط‌زیست و ایمنی و بازار به صنعت به خصوص صنایع معدنی و معدن کمک زیادی می‌کنند. غریب‌پور بیان کرد: در اکتشاف نیاز به ایده‌های فناورانه داریم برای اینکه شناخت کامل‌تر و در عمق بیشتری از ذخیره مواد داشته باشیم. هم در فرآوری به‌دلیل استحصال بالا و بهره‌وری بالا نیازمند شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و هم در بازار به‌دلیل روش‌های نوین نیازمند بازاریابی هستیم. در محیط‌زیست، پسماند‌ها، آلاینده‌ها، گاز‌ها و آلودگی خاک و آب هم به شرکت‌های دانش‌بنیان که ایده‌های فناورانه‌شان را ارائه کنند نیازمند هستیم.

عناوین برگزیده