تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۸۲۵۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در صحن علنی تصویب شد

معافیت خدمات اقامتی هتل‌های سه ستاره وزارت میراث فرهنگی از مالیات بر ارزش افزوده

می متالز - نمایندگان خانه ملت خدمات اقامتی هتل‌های سه ستاره و پائین‌تر، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه‌های ذی‌ربط را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کردند.
معافیت خدمات اقامتی هتل‌های سه ستاره وزارت میراث فرهنگی از مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش می متالز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی "لایحه مالیات بر ارزش افزوده" جزء (12) بند (ب) ماده (9) این لایحه درخصوص "عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برخی از کالاها و خدمات" را با 116 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

جزء (12) بند (ب) ماده (9) این لایحه  به شرح زیراست: صدور و ابطال، نقل و انتقال واحدهای ‏‎سرمایه‌گذاری ‏صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار؛

همچنین نمایندگان پس از مخالفت با اصل جز (13) بند (ب) ماده (9) این لایحه مخالفت با حذف آن جزء مذکور را به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

در جز (13) بند (ب) ماده (9) آمده است: خدمات واسپاری (لیزینگ) اشخاص دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

همچنین در تبصره این جز آمده است: معافیت خدمات تأمین مالی توسط شرکت­ های واسپاری (لیزینگ)، به معنی معافیت کالاها و خدماتی که توسط آن شرکت­ های واسپاری خریداری و به مشتری واگذار می‌شود، نیست.

بنابراین گزارش نمایندگان همچنین جزء (16) بند (ب) ماده (9) لایحه مالیات بر ارزش افزوده را با 130 رأی موافق، 32 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

جزء (16) بند (ب) ماده (9) لایحه مالیات بر ارزش افزوده به شرح زیر است: خدمات اقامتی هتل‌های سه ستاره و پائین‌تر، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه‌های ذی‌ربط.

عناوین برگزیده