تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۸۲۵۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تفاهم همکاری «فارس» با معاونت فناوری ریاست جمهوری

می متالز - هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.
تفاهم همکاری «فارس» با معاونت فناوری ریاست جمهوری

به گزارش می متالز، جواد گلی، مدیر روابط عمومی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: تفاهم نامه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه همکاری بین صنعت پتروشیمی، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای تقویت و حمایت از ساخت داخل است و یکی از مفاد این تفاهم نامه برگزاری رویداد حمایت از ساخت داخل و گردهمایی شرکت های دانش بنیان با شرکت های تابعه در یک اقدام نمایشگاهی است.

معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در شکل گیری این همکاری به "فارس" کمک کرد تا از این طریق جوانان و نیروهای مستعد فعال در داخل در حوزه استارت آپ ها و دانش بنیان ها شناخته شده و بتوانند وارد عرصه تولید و کار شوند. در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای این همکاری اعلام آمادگی کردیم که شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مرتبط و مورد تایید در نمایشگاه پتروشیمی کیش حضور داشته باشند و شرکت های تابعه نیز با حضور در این رویداد، زمینه تجهیزات ساخت داخل، تامین قطعات، تعمیرات، مهندسی، مشاوره و غیره با این شرکت ها تامین گفت و گو و نیازها را فراهم کنند.

شرکت های زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سعی خواهند کرد علاوه بر مذاکره با شرکت های داخلی در حوزه خدمات فنی مهندسی و صنعتی در زمینه خدمات غیر صنعتی مانند خدمات تغذیه، پروازی، اسکان، اقامت و گردشگری ساخت و ساز، عمران و غیره را هم در این نمایشگاه  به گفت و گو و نشست بگذارند بویژه برای شرکت هایی که در مناطق صنعتی فعال هستند و بومی مناطق همجوار محسوب می شوند.

رویکرد برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با تمرکز بر هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در جزیره کیش، نقطه عطفی برای استفاده از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در یک فضای نمایشگاهی مشترک است. سازندگان داخلی در یک فضای نمایشگاهی مشترک می توانند در زمینه نیازمندی های تجهیزات، تامین قطعات، مدیریت دانش، تعمیرات، بومی سازی، مشاوره و مهندسی معکوس و غیره مذاکره کنند و در نهایت به انعقاد قراردادهای همکاری بیانجامد.

با تداوم این رویکرد، شرکت های تابعه "فارس" نیز به دنبال وظیفه سازمانی میزان استفاده از امکانات ساخت داخل را افزایش داده و از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و خواهند کرد و با ادامه این روند، رشد و توسعه شرکت های تولیدی در پایین دست صنعت پتروشیمی و اشتغال بیشتر در مناطق همجوار صنعت و پتروشیمی ایجاد خواهد شد.

عناوین برگزیده