تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۸۲۵۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هزینه ۱۸ میلیونی برای ۲۰۰ میلیون وام مسکن

می متالز - قیمت اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن در تاریخ هفتم بهمن‌ماه به طور متوسط ۴۵ هزار و ۷۹۸ تومان برای هر ورق بوده است.
هزینه ۱۸ میلیونی برای ۲۰۰ میلیون وام مسکن

به گزارش می متالز، امتیاز تسهیلات مسکن اسفندماه ۱۳۹۶ به قیمت ۴۳ هزار و ۴۲۰ تومان برای هر برگ بوده در حالی که قیمت روز قبل آن یعنی ششم بهمن‌ماه نیز ۴۳ هزار و ۴۲۰ تومان بوده است. این در حالی است که امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه ۱۳۹۸ به میزان ۴۵ هزار و ۴۵ تومان و قیمت روز قبل آن یعنی دو روز گذشته ۴۷ هزار و ۳۷۰ تومان بود. برای اوراق امتیاز تسهیلات مسکن به تاریخ دی‌ماه ۱۳۹۸، تقاضایی ثبت نشده است. اما قیمت امتیاز تسهیلات مسکن آذرماه ۱۳۹۸ معادل ۴۹ هزار و ۳۱۷ تومان اعلام شده که قیمت روز قبل آن ۵۰ هزار و ۵۲۰ تومان و قیمت تقاضای آن ۴۶ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت عرضه ۵۳ هزار تومان ثبت شده است.

امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ماه ۱۳۹۷ نیز ۴۴ هزار و ۱۱۸ تومان و در شهریورماه ۱۳۹۷ نیز ۴۴ هزار و ۴۷۶ تومان اعلام شد. ارزش کل معاملات انجام شده حدود ۴۴۰ میلیون تومان و حجم کل معاملات انجام شده ۹ هزار و ۶۱۰ بوده است. هر برگ اوراق ممتاز تسهیلات بانک مسکن معادل ۵۰۰ هزار تومان وام است که با توجه به قیمت‌های اعلامی ۴۰۰ برگ برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن نیاز است که حدود ۱۸ میلیون تومان برآورد می‌شود. اوراق فوق قابلیت معامله در فرابورس را دارند. نماد معاملاتی اوراق شامل نام ماه و دو رقم آخر سال صدور است و مدت اعتبار اوراق صادره از تاریخ صدور به مدت دو سال است. بنابراین اوراقی که از زمان اعتبار آنها زمان کمتری باقی مانده است دارای قیمت متفاوتی است. بنابراین اگر اوراقی در بهمن‌ماه ۹۶ منتشر شده است تا بهمن‌ماه ۹۸ اعتبار خواهد داشت.

عناوین برگزیده