تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۸۲۵۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران:

صنعت آلومینیوم با تحریم خو گرفته است/ تحریم‌ها تکراری است

می متالز - صادق نیت حقیقی گفت: چند سال است که صنعت آلومینیوم در سایه تحریم‌ها در حال فعالیت است و صنایع کشور با آن خو گرفته اند.
صنعت آلومینیوم با تحریم خو گرفته است/ تحریم‌ها تکراری است

به گزارش می متالز، آریا صادق نیت حقیقی عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صنعت آلومینیوم اظهار کرد: این تحریم‌ها موضوع جدیدی نیست در مراحل قبلی تحریم‌ها نیز این صنعت به دلیل استفاده دوگانه‌ای که دارد جزو اولین‌ها بود.

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران افزود: در ادامه تحریم‌های گسترده تر، دوباره تحریم‌ها علیه شرکت‌های فلز و آلومینیوم وضع شد.

وی گفت: بر این اساس نقل و انتقال در رابطه با صنعت آلومینیوم و پس از آن شرکت‌های تولید کننده اصلی مثل ایرالکو مورد تحریم قرار گرفتند.

صادق نیت حقیقی تصریح کرد: بنابراین این تحریم موضوع تازه‌ای نبود و نباید اتفاق جدیدی را برای این صنعت متصور باشیم.

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران ادامه داد: چند سال است که صنعت آلومینیوم در سایه تحریم‌ها در حال فعالیت است، بطوریکه صنایع کشور با آن خو گرفته اند و کار خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: با دور زدن تحریم‌ها مواد اولیه مانند آلومینا وارد می‌شود و شمش آلومینیوم به خارج از کشور صادر می‌شود.

دولت آمریکا در دور جدید تحریم‌ها به بهانه‌های واهی اعلام کرد در راستای فشار حداکثری به ایران، بخش فلزی را تحریم می کند و بزرگترین تولیدکننده‌های فولاد، آلومینیوم، مس و آهن نیز تحریم شدند.

بر این اساس آلومینیوم المهدی، آهن و استیل افرا، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت استیل، شرکت فولاد اصفهان، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت فولاد و آهن غدیر، شرکت خلاق تدبیر پارس در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند تا به گفته آمریکایی‌ها ایران از نظر اقتصادی در فشار بیشتر قرار بگیرد.

عناوین برگزیده