تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۸۲۵۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تن ذخیره مواد معدنی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

می متالز - سالار حسین‌پور، بیشتر معدن استان را شن و ماسه، بوکسیت، سلستین و فسفات عنوان کرد و اظهار داشت: معدن در این استان نوپا بوده اما سعی کردیم از ظرفیت برخی سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدور استفاده کنیم.
یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تن ذخیره مواد معدنی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

به گزارش می متالز، وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تن ذخیره مواد معدنی شناسایی شده در استان داریم، عنوان کرد: هم اکنون برای ۱۰ هزار کیلومتر از پهنه‌های استان برنامه اکتشاف داریم که مقرر شده ایمیدرو کار آن را انجام دهد.

حسین‌پور از تدوین طرح جامع ذخایر معدنی کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نچندان دور خبر داد و افزود: ۷۲ پروانه معادن صادر شده که از این تعداد ۵۰ واحد فعال است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح احیای معادن در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف شناسایی، استخراج و بهرداری از آنها در دستور شورای معادن استان قرار گرفته است.

حسین‌پور شناسایی ذخایر معدنی استان، استخراج، استحصال و واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه گذار برای فرآوری و ارزش افزوده را جزو برنامه‌های جدی استان دانست و گفت: بدون شک بهره‌برداری از معادن استان با رعایت شرایط زیست محیطی انجام می‌شود.

 وی میزان ذخیره معادن این استان را حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن و میزان استخراج سالانه آنها نیز حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: فعالان حوزه معادن استان ۷۹۵ نفر بوده و عمده مشکلات معادن بالا بودن هزینه‌های استخراج، فرسودگی تجهیزات و به روز نبودن روش‌های اکتشاف است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای بهره برداری صحیح و بهینه از معادن موجود با شرط حفظ محیط زیست از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

منبع: توازن
عناوین برگزیده