تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۴۴۴
کد خبر: ۸۲۶۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تدوین سناریوهای جدید برای بقا

می متالز - رییس خطوط نوردِ فولاد مبارکه اصفهان از افزایش تولید و صادرات علی رغم تحریم ها و تهدیدات آمریکا خبر داد.
تدوین سناریوهای جدید برای بقا

به گزارش می متالز، سید مهدی نقوی رییس خطوط نوردِ سرد فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران گفت: در فرایند جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، تاسیس نخستین مرکز رشد و نوآوری و تقویت حوزه اقتصاد و دیجیتال در قالب یک کنسرسیوم سه جانبه میان دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فولاد مبارکه به امضا رسید.

وی افزود: هدف ما از ایجاد یکی از شعبات مرکز رشد و نوآوری فولاد مبارکه در تهران کار بر روی مفهوم جدید اقتصاد دیجیتال در دنیای امروز بوده است.

وی ادامه داد: با بررسی روند تکنولوژی که در دنیا وجود دارد، گریزی نیست جز این که به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم و برای این موضوع از حمایت دانشگاه به عنوان مرکز دانش ایران و حمایت‌های همه جانبه معنوی و مالی معاونت فناوری ریاست جمهوری استفاده کردیم.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه از چند ماه پیش مذاکرات اولیه در این خصوص آغاز شده و قرارداد مذکور انجام شده بود اضافه کرد: مفاهیم و کارگروه ها برای این مرکز تشکیل شده و فضایی در دانشگاه تهران برای این کنسرسیوم لحاظ شده است.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها از فضای تحقیقاتی که در این مرکز برایشان ایجاد می‌شود و مبالغ بودجه‌ای که هزینه خواهیم کرد، باعث میشود تا برای فولاد مبارکه و ایران ارمغان خوبی به همراه داشته باشیم.

نقوی در مورد تاثیر تحریم ها بر صنعت فولاد گفت: شرکت فولاد مبارکه با هر اتفاقی که در جامعه سیاسی دنیا رخ دهد برای بقای خود سناریوهای جدیدی را تدوین می کند و طبیعتا چون از سال گذشته تحریم بودیم و اتفاق جدیدی رخ نداده و اتفاقا از آنجایی که  ما در محدودیت ها بیشتر رشد می‌کنیم پس علیرغم تمام تحریم ها و اتفاقاتی که در سال گذشته افتاد صادرات ما در سال جاری بیشتر شده و افزایش تولید نیز داشتیم.

رییس خطوط نوردِ ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه  درباره شرایط فولاد مبارکه در بورس نیز عنوان کرد: ما هفته گذشته در بورس یکی از بزرگترین تغییر سرمایه ها را انجام دادیم و از ۱۳ هزار میلیارد به ۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد افزایش سرمایهدادیم که این موضوع، در صنعت بورس بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه با ظرفیت ۲.۴ میلیون تن فولاد خام افتتاح شده و امروز به ظرفیت ۷.۲ میلیون تن دسترسی پیدا کرده، اضافه کرد: ما امیدواریم به حدی در تولید و صادرات برسیم که از ۵ تا ۷ سال آینده بتوانیم با صنعت دنیا همزمان حرکت کنیم.

نقوی با بیان اینکه در منطقه بدون آب هستیم و صنعت فولاد مصرف کننده آب است عنوان کرد: استراتژی فولاد مبارکه خروج از منطقه بدون آب است و خوشحالیم که یونسکو هم اعلام کرده ما به عنوان یک برند حامی مصرف آب دنیا انتخاب شدیم.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده