تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۸۳۶۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تابش:

رعایت عدالت و تامین منابع، لازمه تحقق مصوبه افزایش حقوق‌هاست

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رعایت عدالت و تامین منابع لازم برای تحقق مصوبه‌ افزایش حقوق‌ها و همسان‌سازی بسیار مهم است و باید تلاش کرد وضعیت کشور در جهتی حرکت کند که بتوان منابع لازم برای تحقق بودجه سال ۹۹ را فراهم کرد.
رعایت عدالت و تامین منابع، لازمه تحقق مصوبه افزایش حقوق‌هاست

به گزارش می متالز، محمدرضا تابش، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 درباره تعیین حداقل دریافتی شاغلان و بازنشستگان به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در این مورد خیرخواهانه است اما امکان دارد، کاملا کارشناسی نشده باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه امکان تغییر مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی وجود دارد، افزود: این مصوبه به نوعی تاثیر حداقلی را بر روی حقوق‌های بین دو میلیون و پانصد تا 4 میلیون تومان می‌گذارد، بنابراین در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی براساس پیشنهادات و نظرات کارشناسی نمایندگان و خرد جمعی تلاش داریم تا قانونی را مصوب کنیم که رضایت عامه را در برداشته باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اختصاص بودجه 6 هزار میلیارد تومانی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: این رقم کافی نیست اما باید دید آیا همین میزان بودجه برای انجام همسان‎سازی حقوق بازنشستگان قابل تحقق هست یا خیر.

وی با تاکید براینکه منابع لازم برای تامین بودجه همسان‌سازی را باید کاملا مشخص کرد و این مصوبه هنوز خام است، تصریح کرد: یکسری مکنونات قلبی نمایندگان بسیار خوب است اما باید در عرصه عمل امکان تحقق آن تصمیمات وجود داشته باشد، اکنون موضوع مهم عزم ملی دولت و مجلس برای حمایت از حقوق‌بگیران بویژه حقوق‌های پایین و بازنشستگان است.

تابش رعایت عدالت و تامین منابع لازم برای تحقق چنین مصوبه‌ای را مهم دانست و گفت: نباید همینطوری وعده‌هایی به مردم داده شود که امکان تحقق ندارد، بنابراین باید تلاش کرد وضعیت کشور در جهتی حرکت کند که بتوان منابع لازم برای تحقق بودجه سال 99 را فراهم کرد.

عناوین برگزیده