تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۸۴۴۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امروز در بازار سرمایه رقم خود:

رشد ۱۷۷۶ واحدی شاخصِ تالار شیشه‌ای/ رکوردها ادامه دارد

می متالز - در پایان داد و ستدهای امروز بورس، در ۷۵۱ هزار نوبت معاملاتی، شش میلیارد و ۲۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال در بورس معامله شد.
رشد ۱۷۷۶ واحدی شاخصِ تالار شیشه‌ای/ رکوردها ادامه دارد

به گزارش می متالز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم به رکوردشکنی ادامه داد و با افزایش ۱۷۷۶ واحد به رقم ۴۵۴ هزار و ۶۱۸ واحد رسید. بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۷۷۶ واحد رشد معادل ۰.۳۹ درصد به ۴۵۴ هزار و ۶۱۸ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۷۳ واحد افزایش معادل ۰.۳۹ درصد به ۱۲۱ هزار و ۳۱۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۵۵ واحد رشد معادل ۰.۲۴ درصد به ۱۴۷ هزار و ۴۷۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۳۶ واحد افزایش، معادل ۰.۲۴ درصد به ۹۸ هزار و ۳۵۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۱۹ واحد کاهش، معادل ۰.۳۵ درصد به ۵۴۹ هزار و ۶۴۷ واحد، شاخص بازار اول با ۳۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۱۰ درصد به ۳۲۷ هزار ۶۱۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۹۲۵ واحد رشد معادل ۰.۸۵ درصد، به ۹۳۷ هزار و ۱۴۳ واحد رسید.

از سویی دیگر امروز ۵ نماد « فارس با ۱۰۱۰ واحد، شتران با ۳۳۷ واحد، فخاس با ۲۲۱ واحد، وغدیر با ۱۹۹ واحد و رانفو با ۱۹۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات فلزی با ۶۴۶۱ واحد صعود معادل ۴.۹۰ درصد به ۱۳۸ هزار و ۲۲۳ واحد، دستگاه های برقی با ۱۴۹۴۸ واحد افزایش معادل ۴.۶۰ درصد به ۳ هزار ۴۰۱ واحد، محصولات چوبی ۲۴۴۲۴ واحد رشد معادل ۴.۵۹ درصد به ۵۵۶ هزا رو ۲۳۱ واحد، کاشی و سرامیک ۷۱۳ واحد افزایش معادل ۳.۴۱ درصد به ۲۱ هزار و ۶۵۹ واحد، سایر معادن با ۳۸۶۰ واحد رشد، معادل ۳.۱۶ درصد به ۱۲۶ هزار و ۱۸۷ واحد، منسوجات با (۱۹۶) واحد افت معادل (۳.۲۹) درصد به ۵ هزار و ۷۷۱ واحد، انتشار و چاپ با (۵۶۵۰۵) واحد کاهش معادل (۳.۶۹) درصد به یک هزار و ۴۷۶ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «کلوند، فاذر، بترانس، غسالم، خلنت، دیران و کالا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شکربن، فایرا، غشصفا، سهگمت، پتایر، دکوثر و شفارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

عناوین برگزیده