تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۸۴۷۷۹

زمان افتتاح آزادراه تهران - شمال اعلام شد

می متالز - وزیر راه و شهرسازی می گوید افتتاح آزادراه تهران - شمال اعلام در روزهای آینده انجام میشود.
زمان افتتاح آزادراه تهران - شمال اعلام شد

به گزارش می متالز، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه گفت: در همین شرایط و در همین سال در وزارت راه و شهرسازی با توجه به همه محدودیت‌هایی که از نظر بودجه وجود دارد، در هر استانی که سفر داشته باشید، پروژه‌های این وزارتخانه به صورت کامل فعال ادامه دارد. از ابتدای سال تا به حال و تا آخر سال حدود ۷۲۴ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کردیم. این شامل لطف خداوند و همه همکاران و مشاوران و پیمانکاران است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال حدود ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث، تکمیل، و افتتاح کردیم و تا پایان سال اگر فصل اجازه دهد همین میزان کار انجام می‌شود. در همین نهضت  تا سال ۹۹ حداقل ۳۵۰۰ کیلومتر به راه‌های روستایی اضافه خواهد شد.

اسلامی به اشاره به افتتاح آزادراه تهران - شمال در روزهای آینده گفت: پروژه آزادراهی تهران – شمال که یکی از افتخارات مهندسی کشور است و ارزش مالی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است، تا روزهای آینده با حضور آقای رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. همچنین ادامه اتوبان همت که یکی دیگر از پروژه‌های تاثیرگذار با عیار بالا در زندگی مردم است، به افتتاح می‌رسد.

وی افزود: کنارگذر جنوبی تهران که ۱۶۰ کیلومتر است و یکی از آزادراه‌هایی است که روی ترافیک چند استان از جمله تهران تاثیر دارد، تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. این آزادراه از آبیک تا چرمشهر با اتصال به چند اتوبان شمالی و جنوبی روی آمد و شد و ترافیک تهران و البرز تاثیر بسزایی خواهد داشت. این قطعه در کنار  آزادراه تهران – شمال حدود ۶۵ کیلومتر راه شمال را کوتاه‌تر می‌کند و به طور معدل ۱۰ لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین را به دنبال خواهد داشت که در سال ۸۶ میلیون لیتر بنزین است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه راه‌آهن در دولت تدبیر و امید گفت:  بیست و سومین استانی که بناست به راه آهن متصل شود، استان اردبیل بود که ریل گذاری آن را هفته پیش شروع کردیم. تا پایان دولت، هزار کیلومتر به ۱۴هزار کیلومتر خط ریل کشور  اضافه می شود.

وی ادامه داد: در بحث پروژه های مسکن چند روز قبل  ۱۰هزار واحد را در پردیس تحویل دادیم که از چند سال قبل مردم منتظر تحویل این واحدها بودند. از جمله پروژه‌های مسکنی که در برنامه قرار گرفت که به یک برنامه و جریان عظیم تبدیل شد که مردم صاحبخانه شوند.

عناوین برگزیده