تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۸۴۹۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رجبی:

رونق بخش ساخت‌ و‌ ساز مهم‌تر از اخذ مالیات است

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط فعلی اولویت اصلی کشور تقویت و رونق بخش مسکن و ساخت و ساز در کشور است، این موضوع از مسئله اخذ مالیات نیز مهم تر و جدی تر است.
رونق بخش ساخت‌ و‌ ساز مهم‌تر از اخذ مالیات است

به گزارش می متالز، فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تدوین پیش نویس لایحه اصلاح  قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: یکی از مفاد و محورهای این لایحه، مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است، در موضوع مالیات بر عایدی سرمایه، توجه به مابه‌التفاوت مازاد ارزش روز زمان واگذاری املاک و حق واگذاری محل نسبت به ارزش زمان تملک یا قیمت تمام شده، مهم است.

اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در تمام کشورهای دنیا مرسوم است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در تمام کشورهای دنیا مرسوم بوده و یکی از راه کارهای اساسی برای مدیریت بازار مسکن است.

 

زمان کنونی برای اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن مناسب نیست

وی ادامه داد: به نظر من البته در شرایط کنونی زمان برای اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن مناسب نیست، زیرا امروز کشور با رکود اقتصادی و افزایش بیکاری مواجه است و اجرای قانون مذکور این مسائل را تشدید می کند.

رجبی گفت: از طرف دیگر اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب می شود که سرمایه از بازار مسکن به دیگر بازارهای اقتصادی منتقل شود که این مسئله موجب بروز تلاطم و تنش اقتصادی در این کشورها می شود، مگر آنکه قانون مالیات بر عایدی سرمایه در تمام بازارهای اقتصادی اجرایی شود.

 

اولویت اصلی کشور در شرایط فعلی رونق بخش مسکن و ساخت و ساز در کشور است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط فعلی اولویت اصلی کشور تقویت و رونق بخش مسکن و ساخت و ساز در کشور است، این موضوع از مسئله اخذ مالیات نیز مهم تر و جدی تر است.

بر اساس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، نرخ‌های مالیات بر عایدی بر اساس مدت تملک به شرح زیر است: یک سال و کمتر حدود 25 درصد، بیش از یک سال تا 6 سال به ازای هر سال معادل 2.5 واحد درصد نرخ مذکور کاهش می‌یابد و 7 سال و بیشتر حدود 10 درصد خواهد بود.

عناوین برگزیده