تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۸۵۵۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

20 بانک بورسی که در وام قطعه سازان تعلل دارند

می متالز - پرداخت تسهیلات قطعه سازان اگر چه به بانک های عامل ابلاغ شده اما همچنان با تعلل این بانک ها مواجه است.
20 بانک بورسی که در وام قطعه سازان تعلل دارند

به گزارش می متالز، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: قرار بود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بابت پرداخت بخشی از مطالبات قطعه‌سازان در اختیار قرار گیرد، اما با وجود نزدیک شدن به ایام پایانی سال هنوز هیچ اقدام عملی در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با اشاره به نامه اخیر این انجمن به رئیس‌جمهوری درباره مسائل و مشکلات قطعه‌سازان افزود: بانک مرکزی پرداخت این مبلغ را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده، اما از آنجا که حدود ۵۰ درصد این مبلغ باید از سوی همین بانک‌ها تامین شود، در پرداخت آن تعلل می‌کنند.

به گفته این مقام صنفی، بانک‌های توسعه تعاون، توسعه صادرات، سپه، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن، ملی، پست بانک، تجارت، رفاه کارگران، ملت، آینده، اقتصادنوین، انصار، ایران زمین، پاسارگاد، پارسیان، حکمت ایرانیان، خاورمیانه، دی، سامان، سرمایه، سینا، بانک شهر، قوامین، کارآفرین، گردشگری، بانک ایران و ونزوئلا، مهرایرانیان، قرض‌الحسنه رسالت و چند موسسه مالی و اعتباری برای پرداخت اعتبار به قطعه‌سازان انتخاب شده‌اند.

وی تاکیدکرد: قرار است تسهیلات را خودروسازان دریافت، سپس با اولویت پرداخت مطالبات ۱۲۰ روزه قطعه‌سازان، به شرکت‌های قطعه‌سازی بپردازند.

عناوین برگزیده