تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۸۵۷۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی

یک‌سوم اعضای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی انتخاب شدند

می متالز - مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) برگزار شد و یک‌سوم اعضای شورای آن برای یک دوره سه‌ساله انتخاب شدند.
یک‌سوم اعضای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی انتخاب شدند

به گزارش می متالز، جلسه مجمع عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) روز گذشته با دستور جلسه تصویب گزارش عملکرد و گزارش مالی سال ۹۷، تجدید انتخاب یک‌سوم اعضای شورا و انتخاب بازرس برگزار شد.

حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران ضمن قدردانی از محمدمهدی بهکیش، دبیر سابق کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، به معرفی محمد خزاعی دبیر جدید این کمیته پرداخت.

پس‌ازآن، محمدمهدی بهکیش به بیان تجربیات خود در اتاق ایران پرداخت و سه اصول حاکم بر بازار را تشریح کرد. به باور بهکیش، احترام به تعهدات، ایفای مسئولیت اجتماعی و پرهیز از دروغ در ارائه خدمات یا کالاها از مهم‌ترین اصول حاکم بر بازار هستند که متأسفانه طی سال‌های گذشته شاهد کمرنگ شدن این سه خصلت مهم در فضای کسب‌وکار کشور هستیم.

بهکیش خاطرنشان کرد که شرط توسعه پایدار عمل به این سه اصول در بازار است و در این راستا بخش خصوصی بیش از هر نهاد دیگری موظف به تعهدات خویش است.

در ادامه، محمد خزاعی، دبیر کل جدید کمیته ایرانی ICC به تشریح مهم‌ترین اولویت‌های کاری این کمیته در دوره جدید پرداخت.

خزاعی ارتقای سطح روابط بین‌الملل ICC و توسعه همکاری‌های کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ICC در دوره جدید معرفی کرد و خاطرنشان کرد: «توسعه روابط بین‌الملل»، «توسعه روابط ICC با اتاق‌ها و تشکل‌های اقتصادی»، «افزایش توانمندی‌ها و آموزش» و «افزایش کار آیی فنی» چهار محور برنامه‌های ICC در دوره جدید هستند که در 40 اقدام تهیه و تقدیم هیات رئیسه اتاق ایران شده است.

او افزود: با مساعدت‌های صورت گرفته و طی برنامه ارائه‌شده به هیات رئیسه اتاق ایران مقرر شد تا از هر اتاق بازرگانی حداقل یک نماینده به‌منظور ارتباط دائم با ICC معرفی شوند که در طول یک ماه و نیم گذشته، 22 اتاق بازرگانی نماینده خودشان را به دبیرخانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی اعلام کرده‌اند.

خزاعی همچنین خبر داد: اولین نشست کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با تشکل‌های فعال اقتصادی و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست، پس از انجام رأی‌گیری ۸ عضو شورای ICC از اعضای سازمانی و انفرادی به شرح زیر انتخاب شدند:

  1. کنفدراسیون صادرات
  2. اتاق خرم‌آباد
  3. سندیکای بیمه‌گران
  4. سیدحسین سلیمی
  5. بیمه دانا
  6. بانک پارسیان
  7. بیمه ایران
  8. مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران (GS1)

همچنین بر اساس اساسنامه جدید کمیته ایرانی ICC مبنی بر انتخاب بازرس قانونی برای کمیته ایرانی، «حسین وکیلی» با رأی اعضا به‌عنوان بازرس قانونی برای بار دوم انتخاب شد.

عناوین برگزیده