تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۷۶۸
کد خبر: ۹۱۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد:

«شیرین‌سو» در آستانه سرریز شدن

می متالز - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با اشاره به اینکه حجم فعلی سد اکباتان ۱۶ میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر با گرم شدن هوا و ذوب شدن برف‌های بالادست ورودی سد اکباتان پنج مترمکعب در ثانیه است.
«شیرین‌سو» در آستانه سرریز شدن

به گزارش می متالز، منصور ستوده با بیان اینکه ذخایر آبی استان خوب است، اظهار کرد: سیلاب‌های اصلی در فروردین و اردیبهشت جاری می شود و سدهای استان را پر می‌کند و مشکلی برای فصل بهار و تابستان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه حجم مخزن سد اکباتان ۳۴ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: در حال حاضر حجم سد اکباتان همدان ۱۶ میلیون مترمکعب است که پنج مترمکعب در ثانیه آب وارد مخزن این سد شده و ۷۰۰ تا ۸۰۰ لیتر در ثانیه نیز برای شرب همدان برداشت می‌شود.

ستوده درباره وضعیت سدهای استان، ادامه داد: در حال حاضر مخزن سد کلان ملایر پر است، سد سرابی تویسرکان ۷.۵ میلیون مترمکعب آب دارد و سد شیرین‌سو کبودراهنگ نیز چهار میلیون مترمکعب آب دارد که ممکن است به زودی سرریز کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با تأکید بر اینکه وضعیت سدهای استان همدان بسیار خوب است، یادآور شد: سد شنجور رزن در حال حاضر چهار میلیون مترمکعب آب دارد.

وی با اشاره به بارش ۲۹۸ میلی متری در سال آبی جاری گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۹۸ میلی متر بارش در استان همدان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش و نسبت به آمار بلندمدت ۴۵ درصد افزایش داشته است.

عناوین برگزیده