تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۹۳۱۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
از سوی مدیرعامل ملی مس:

طرح های توسعه ملی مس اعلام شد/ افزایش گردش مالی۱۵۰۰ میلیاردی یک طرح

می متالز - مدیرعامل ملی مس با اشاره به اقدامات این شرکت طی سال گذشته در خصوص طرح های توسعه ای در سال ۹۹ توضیحاتی داد.
طرح های توسعه ملی مس اعلام شد/ افزایش گردش مالی۱۵۰۰ میلیاردی یک طرح

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی با بیان اینکه تمامی برنامه‌ریزی‌های ملی مس در سال ۹۸ بر مبنای خلق رکوردهای خوب در حوزه تولید بود تا منویات رهبر انقلاب در زمینه رونق تولید محقق شود گفت: سال گذشته برای فراهم کردن زمینه‌های تولید اقدامات و سرمایه‌گذاری‌ های خوبی در زمینه تعریف طرح‌ های توسعه‌ ای جدید و سرعت بخشی به پیشبرد پروژه‌های معدنی مس انجام شد تا در آینده نزدیک شاهد جهش تولید در شرکت مس باشیم.

وی افزود: توسعه در "فملی" برای جهش و افزایش تولید تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود. در سال ۹۸ تلاش شد پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد و بر این مبنا بیش از ۳.۵ هزار میلیارد تومان طرح توسعه‌ای به اتمام رسید. طرح افزایش ظرفیت ذوب خاتون‌آباد از ۸۰ به ۱۲۰هزار تن جزو مهمترین طرح‌های توسعه‌ای بود که ظرف مدت کوتاهی و با تکیه بر توان داخلی عملیاتی شد. با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت ذوب ملی مس برای اولین‌بار به ۴۰۰هزار تن مس آندی رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد:سال گذشته واحد تولید اسیدسولفوریک سرچشمه با اهداف کاملاً زیست‌ محیطی راه‌اندازی و افتتاح شد و واحد تولید اسید سولفوریک خاتون‌آباد در مراحل پایانی قرار دارد که  در سال جاری به بهره‌برداری می رسد. طرح کارخانه اکسیژن و انبار کنسانتره و طرح ذخیره‌سازی اسیدسولفوریک در بندرعباس نیز در پایان سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسید.

سعدمحمدی با بیان اینکه برنامه "فملی"سرعت بخشی به طرح توسعه درآلو است، توضیح داد: این طرح با ظرفیت تولید ۱۵۰هزار تن کنسانتره مس سال جاری وارد مدار تولید می شود و به‌تنهایی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به گردش مالی شرکت اضافه خواهد کرد. کارخانه ۱۵۰هزار تنی کنسانتره دره‌زار نیز در حال اجرا است و سه میلیون مترمکعب تسطیح و خاکبرداری در فاز سه تغلیظ سونگون با ظرفیت ۱۵۰هزار تن کنسانتره سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی عنوان کرد: طرح‌های جدید برای احداث کارخانه‌های کنسانتره فاز ۲ میدوک شهربابک و فاز سه سرچشمه و راه‌اندازی کارخانه فرآوری سرباره‌ها در سرچشمه در دستور کار قرار دارد تا حجم قابل‌توجهی از سرباره‌هایی که انبار شده به‌عنوان خوراک برای تولید استفاده شود. افزایش ۲.۳ هزار میلیارد تومانی سرمایه شرکت یکی دیگر از مهمترین اقدامات در سال ۹۸ بود. در شرایط فعلی بهترین، سهل‌الوصول‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه تأمین مالی برای توسعه افزایش سرمایه است.

به گفته سعدمحمدی با این اقدام سرمایه شرکت مس بطور رسمی به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که بیانگر این است سال جاری با اطمینان خاطر بیشتری در راستای سرعت‌بخشی به طرح‌های توسعه و افزایش تولید گام برخواهد داشت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده