تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۹۳۲۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاران در معادن بردسکن

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن از سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاران در معادن این شهرستان خبر داد.
سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاران در معادن بردسکن

به گزارش می متالز، شهرام طلوع فکور در بردسکن این شهرستان را در حوزه معادن سرآمد در کشور و خراسان رضوی دانست و اظهار کرد: وجود بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره مس خراسان رضوی در منطقه «دهان قلعه» بردسکن موجب شده، این شهرستان به قطب و پایتخت مس شرق کشور تبدیل شود.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن ادامه داد: بردسکن به لحاظ ماده معدنی ۱۹ میلیون تن ذخیره در حوزه مس، طلا، سنگ آهن و گچ دارد و مساحت برداشت آن در این شهرستان، ۵۹۰ کیلومتر مربع است.

وی با بیان اینکه معادن این شهرستان به لحاظ موقعیت برای سرمایه‌گذاران بهشت است، اضافه کرد: اکنون در خراسان رضوی 6 معدن طلا وجود دارد که دو معدن آن در بردسکن قرار دارند.

طلوع فکور بیان کرد: تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در معادن بردسکن سرمایه‌گذاری شده که 80 درصد آن مربوط به بخش خصوصی است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن افزود: وجود معادن بسیار، به خصوص صنایع معدنی و معادن مس بردسکن سبب شده، موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران به وجود بیاید.

وی ادامه داد: در همین راستا، بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره مس خراسان رضوی و شرق کشور در منطقه «دهان قلعه» بردسکن قرار دارد، این کارخانه با ظرفیت اسمی تولید سالانه بیش از 11 هزار تن کنسانتره مس و استخراج سالانه 100 هزار تن بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره مس توسط بخش خصوصی در خراسان رضوی است.

عناوین برگزیده