تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۹۳۶۱۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
خسته بند:

تداوم افزایش قیمت مصالح ساختمانی؛ قوای مجریه و قضائیه جلوی فعالیت دلالان را بگیرند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دستگاه قضا و سازمان های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت راه و شهرسازی نسبت به مدیریت بازار مصالح ساختمانی ورود کنند، قطعا بازار مسکن به سمت تعادل و آرامش هدایت خواهد شد.
تداوم افزایش قیمت مصالح ساختمانی؛ قوای مجریه و قضائیه جلوی فعالیت دلالان را بگیرند

به گزارش می متالز، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش روز افزودن مصالح ساختمانی طی یک سال اخیر، گفت: متأسفانه در سه سال اخیر شاهد افزایش تدریجی قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی در کشور هستیم، در سال 96 و 97 به واسطه افزایش دلار قیمت مصالح بالا رفت و در سال 98 نیز این روند افزایشی تداوم یافت.

 

افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از عوامل اصلی در گرانی شدن مسکن

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، افزایش قیمت مصالح ساختمانی را یکی از عوامل اصلی در گران شدن مسکن دانست و گفت: متأسفانه هیچ نظارتی در بازار مصالح ساختمانی وجود ندارد و قیمت ها توسط دلالان و سوداگران بالا می رود.

وی ادامه داد: دلالان علت اصلی افزایش قیمت تجهیزات ساختمانی را افزایش نرخ دلار و ارز اعلام می کنند، این در حالی است که اغلب مصالح ساختمانی در کشور تولید داخل بوده و نباید قیمت این محصول به واسطه افزایش نرخ ارز گران شود.

 

سهم بازار مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن بسیار گسترده است

خسته بند افزود: سهم بازار مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن بسیار گسترده است، از این رو قطعا کاهش قیمت مصالح موجب کاهش قیمت مسکن و رونق در بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد: به طور حتم اگر دستگاه قضا و سازمان های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت راه و شهرسازی نسبت به مدیریت بازار مصالح ساختمانی ورود کنند، قطعا بازار مسکن به سمت تعادل و آرامش هدایت خواهد شد.

 

ضرورت توزیع عادلانه و درست مصالح ساختمانی میان سازندگان

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: یکی از الزامات کنونی برای مدیریت بازار مسکن، توزیع عادلانه و صحیح مصالح ساختمانی میان سازندگان است، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ارائه و توزیع مصالح ساختمانی به صورت یارانه ای و با قیمت مناسب اقدام کند.

عناوین برگزیده