تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۹۳۶۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:

ایجاد شهرک متالورژی گلستان یک تئوری بود/ معایب زیرساختی دیده نشد

می متالز - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: ایجاد شهرک متالورژی در حد یک تئوری از سوی مسوولان وقت صنعت و معدن استان مطرح شد بدون آنکه ابزار عملیاتی آن فراهم باشد و معایب زیرساختی استان دیده شود.
ایجاد شهرک متالورژی گلستان یک تئوری بود/ معایب زیرساختی دیده نشد

به گزارش می متالز، حجت اله خلیل زاده  اظهار کرد: به دلیل نبود صنایع بزرگ در گلستان و بحث ایجاد منطقه آزاد تئوری ایجاد شهرک متالورژی شکل گرفت و از سوی مسوولان صنعت و معدن استان مطرح شد.

وی افزود: همچنین آغاز فعالیت ریلی اینچه برون و برقراری ارتباط ریلی با قزاقستان و کشورهای CIS و همچنین دسترسی آسان به منابع معدنی قزاقستان تئوری ایجاد شهرک متالورژی در گلستان را تقویت کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان ادامه داد: پتانسیل ایجاد شهرک متالورژی وجود داشت اما این تئوری از سوی مسوولان در شرایطی مطرح شد که مزایای استان در زیرساخت‌ها دیده شد اما معایب استان در این حوزه را نادیده گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع متالورژی جزو صنایع آب بر است و برای ایجاد شهرک متالورژی به برنامه‌ریزی بسیار سنگین در حوزه انرژی نیاز داریم، تصریح کرد: مکان یابی انجام شده برای ایجاد شهرک متالورژی در شمال کشور مناسب بود اما به چند دلیل ایده شهرک متالورژی گلستان در حد تئوری باقی ماند و اجرایی نشده است.

خلیل زاده به دلایل آن هم اشاره و خاطرنشان کرد: تئوری ایجاد شهرک متالورژی درست بود اما ابزارها و شاخص‌های لازم برای عملیاتی شدن این ایده فراهم نبود، با گذشت بیش از چهار سال منطقه آزاد اینچه برون محقق نشده و در بحث ریلی با مشکلات زیرساختی در حوزه انتقال، خطوط عریض و تعویض بوژی مواجه هستیم و مشکلات انتقال کالا با ترکمنستان هنوز حل نشده است.

عناوین برگزیده