تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۲۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۹۳۷۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح اولین بانک خصوصی درباره تسعیر یورو و دلار ۱۰۲۰۰ و ۹ هزار تومانی

می متالز - بانک اقتصاد نوین در خصوص نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در پایان سال ۹۸ اولین بانک خصوصی، دست به شفاف سازی زد.
توضیح اولین بانک خصوصی درباره تسعیر یورو و دلار ۱۰۲۰۰ و ۹ هزار تومانی

به گزارش می متالز، بانک اقتصاد نوین که با سرمایه ۱.۳ هزار میلیارد تومانی در بازار اول بورس حاضر است پیرو بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ تسعیر ارز درخصوص نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در پایان سال ۹۸ این بانک، دست به شفاف سازی زد.

براین اساس، علیرضا بلگوری مدیرعامل "ونوین" اعلام کرد: عطف به بخشنامه ۲۸ اسفند ماه بانک مرکزی با موضوع نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در شبکه بانکی، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای پایان سال مالی ۹۸ به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت های مالی، مبلغ ۱۰۲۰۰ تومان برای هر یورو و ۹۰۰۰ تومان برای هر دلار آمریکا با رعایت سایر شرایط اعلامی در بخشنامه فوق تعیین شده که با توجه به نرخ تسعیر اعمال شده در صورت های مالی پایان سال مالی ۹۷ (مبلغ ۸۵۰۰ تومان برای هر یورو و ۷۵۰۰ تومان برای هر دلار آمریکا) و با لحاظ وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در ۲۹ اسفند که حدود ۴۴۳ میلیون یورو است، قطعاً اعمال نرخ های جدید در تسعیر، اثر درآمدی را برای بانک به همراه خواهد داشت.

اما تعیین آثار دقیق آن بر سود و زیان بانک منوط به محاسبه میزان اندوخته کاهش ارزش مطالبات مشکوک الوصول ارزی بوده که این امر مستلزم تکمیل فرایند تهیه صورت های مالی ۱۲ ماهه ۹۸ است. بنابراین در اولین فرصت آثار مالی مربوط حتی صورت های مالی سال ۹۸ جهت اطلاع عموم سهامداران افشا می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده