تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۹۴۳۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کیان‌پور مطرح کرد

شفافیت در بازار اجاره مسکن مهم ترین حُسن نظام اجاره داری حرفه‌ای

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم ترین حسن و فایده اجرای نظام اجاره داری حرفه‌ای، شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن است، مسئله ای که در شرایط کنونی کمتر دیده می شود.
شفافیت در بازار اجاره مسکن مهم ترین حُسن نظام اجاره داری حرفه‌ای

به گزارش می متالز، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت برای اجرای طرح نظام اجاره داری حرفه ای، گفت: در شرایط کنونی قطعا یکی از عوامل بروز تنش و آشفتگی در بازار مسکن، فعالیت دلالان در برخی مراکز مشاوران املاک است، آن ها با استفاده از ارتباطاتشان نسبت به افزایش قیمت مسکن اقدام می کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت به دنبال آن است که موسسات اجاره داری حرفه ای را در کشور فعال کند تا مالکان و مستأجران از طریق تیم های حقوقی مستقر در این موسسات اقدام به انعقاد قرارداد کنند

 

ایجاد موسسات اجاره داری حرفه ای، ارتباط میان مالک و مستأجر را قطع می کند

وی گفت: یکی از مولفه های اصلی در حوزه مدیریت بازار اجاره مسکن، نحوه تعامل و ارتباط گیری میان مالک، مستأجر و مشاور املاک است، متأسفانه در مواردی مالک و مشاور املاک با یکدیگر ارتباط گرفته و نرخ اجاره را بالا می برند، حال با ایجاد موسسات حقوقی، ارتباط میان مالک و مستأجر قطع می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تفاوت موسسات اجاره داری با بنگاه این است که بنگاه دار بعد از اجاره خانه کارش تمام می‌شود اما اجاره داری حرفه‌ای مجموعه‌ای از وظایف است که باید در طول مدت اجاره خانه برای مستأجر و موجر انجام شود.

 

شفافیت در بازار اجاره مسکن مهم ترین حسن نظام اجاره داری حرفه‌ای

کیان پور ادامه داد: مهم ترین حسن و فایده اجرای نظام اجاره داری حرفه‌ای، شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن است، مسئله ای که در شرایط کنونی کمتر دیده می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر می رسد که با ایجاد موسسات اجاره داری حرفه ای، بازار اجاره مسکن کمتر دچار التهاب و تنش شود و این هم به نفع اقتصاد کشور و هم به نفع مردم است.

عناوین برگزیده