تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۹۴۴۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات سمنان در سال رونق تولید ۱۱ برابر واردات بود

می متالز - مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: طبق آمار سال ٩٨، صادرات استان ۱۱ برابر واردات بود و این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی با وجود تحریم‌ها است.
صادرات سمنان در سال رونق تولید ۱۱ برابر واردات بود

به گزارش می متالز، علی سعدالدین افزود: ۲۶۸ هزار و ۴۲۳ تن کالا به ارزش بیش از ۲۳۹ میلیون دلار در سال رونق تولید از گمرک استان سمنان به دیگر کشورهای جهان صادر شد.

وی بیان کرد: صادرات کالا از استان سمنان در سال رونق تولید، ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشت.

مدیر کل گمرک استان سمنان تصریح کرد: مقصد کالاهای صادر شده از گمرک این استان در سال ۹۸ از ۳۵ به ۴۸ کشور جهان افزایش یافت.

وی ادامه داد: این میزان صادرات توسط ۱۱۵ شرکت و شامل ۱۲۸ قلم کالا از جمله انواع شوینده ها، شمش سرب، کرک، مصالح ساختمانی، کولر آبی، قطعات فلزی و الکترونیکی است.

سعدالدین با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی وزن کالاهای صادر شده از گمرک استان سمنان، خاطرنشان کرد: این آمار نشان از افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی دارد.

ترخیص ۲۲۴۰۳ تن کالا از گمرک سمنان

وی اضافه کرد: سال گذشته، ۲۲ هزار و ۴۰۳ تن کالا به ارزش ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از گمرک استان سمنان ترخیص شد.

سعدالدین خاطر نشان کرد: این کالاها از ۲۰ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، امارات، هلند، جمهوری کره و لهستان به استان سمنان وارد شد.

وی تصریح کرد: کالاهای وارداتی از نظر وزن ۶۷ درصد و از نظر ارزش دلاری ۸۹ درصد افزایش داشت و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی ۲ ‌هزار و ۷۴۶ دلار بود. 

مدیرکل گمرک استان سمنان اضافه کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۴۴ پرونده به ارزش بیش از ۱۷۷ میلیارد ریال با  ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم وزن مظنون به قاچاق کشف شد.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد.

عناوین برگزیده