تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۹۴۵۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کشف بیش از ۲ تن سنگ سرب در اسفراین

می متالز - سرپرست فرماندهی انتظامی اسفراین روز جمعه از توقیف یک دستگاه خودرو حامل ۲ تن و ۴۰ کیلوگرم سنگ معدن قاچاق از نوع سرب در این شهرستان خراسان شمالی خبر داد.
کشف بیش از ۲ تن سنگ سرب در اسفراین

به گزارش می متالز، سرهنگ ۲ مجید یگانه پور با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: خودرو به پارکینگ منتقل و سنگ معدن کشف شده تحویل اداره صنعت و معدن شهرستان شد. 

وی تصریح کرد: اقدامات پلیس در راستای مبارزه با استفاده غیر مجاز از معادن در سطح شهرستان با قدرت ادامه دارد و از شهروندان انتظار می رود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

ذخایر سرب و روی معدن تازه کشف شده آلبلاغ اسفراین، در یکسال اخیر هدف دست اندازی و برداشت غیرمجاز سودجویان و برخی افراد محلی قرار گرفته که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در برداشت و ریزش چندین باره کوه، تاکنون به مرگ ۶ نفر و مصدومیت شماری دیگر انجامیده است.

برداشت کنندگان که روزی خود را در این معدن ممنوعه جست و جو می کنند، علیرغم همه موانعی که ایجاد شده، همچنان دست از اقدامات غیرمجاز خود برنداشته اند. در این میان، مسوولان، حضور ایمیدرو و استقرار نیروهای حفاظتی را نقطه پایانی بر این اوضاع تراژیک و غمبار عنوان می کنند، که همچنان تحقق نیافتنی می نماید. 

مسوولان می گویند عملیات پاک سازی معدن آلبلاغ از حفاران و برداشت کنندگان غیرمجاز، تقریبا هر هفته انجام می شود و تا کنون در هفت مرحله، این معدن از حضور سودجویان و برداشت کنندگان پاکسازی شده است اما، آنان دست بردار نیستند. 

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

عناوین برگزیده