تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۹۴۶۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مصطفی عطایی پور مدیر مجتمع فولاد سبا:

رشد ۱۱.۷ درصدی تولید در مجتمع فولاد سبا

می متالز - خوشبختانه علیرغم تحریم های ناعادلانه، با تلاش، همدلی و همراهی کلیۀ همکاران و ذینفعان در مجتمع فولاد سبا موفق به افزایش میزان تولید شدیم و افتخار دیگری را در مجموعۀ فولاد کشور به ثبت رساندیم.
رشد ۱۱.۷ درصدی تولید در مجتمع فولاد سبا

به گزارش می متالز، در سال رونق تولید با همت، تلاش و همدلی کارکنان مجتمع فولاد سبا توانستیم به تولید یک میلیون و ۲۳۹ هزار تن کلاف گرم دست یابیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۷ درصد رشد داشته است.
 حدود ۸۰ درصد از این میزان با ضخامت ورق ۲ میلیمتر و کیفیت مطلوب تولید شده است که یکی از محصولات پرکاربرد درصنعت تولید لوله و پروفیل کشور به شمار میرود.
علیرغم محدودیت های فراوان در تأمین مواد اولیه، قطعات و متریال مصرفی، از جمله دلایل اصلی افزایش تولید می توان به تلاش و کوشش کارکنان، بهره گیری از تجارب ارزشمند گذشته و افزایش سرعت در خطوط مختلف ازجمله فولادسازی، ریخته گری و نورد گرم و کاهش توقفات اضطراری در این واحدها اشاره کرد.
گفتنی است آهن اسفنجی کیفی تولیدشده در واحد آهن سازی مجتمع فولاد سبا نیز تأثیر بسزایی در افزایش تولید داشته است.
در خصوص برنامه های سال جدید این واحد باید گفت در صورت تأمین مواد اولیۀ موردنیاز و اجرای پروژه های طرح توسعه، چابکی و سرعت در تعمیرات نواحی، برطرف کردن توقفات غیرضروری و افزایش انگیزۀ همکاران، قطعا توانایی رسیدن به ظرفیت اسمی تعیین شده و تحقق شعار جهش تولید سال را خواهیم داشت.
ضمنا همزمان با تولید، در حال آماده سازی فعالیت های نوسازی اتوماسیون نورد گرم و ریخته گری قدیمی و نصب قفسۀ هفتم نورد گرم سبا هستیم و در آینده شاهد نصب و به کارگیری این تجهیزات در تولید خواهیم بود.
در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت محترم عامل فولاد مبارکه، کلیه معاونت ها و مدیریت های شرکت امیدوارم با حمایت این عزیزان و تلاش بی وقفۀ کارکنان، شاهد افزایش تولید، تثبیت شرایط مطلوب خطوط تولید و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در مجتمع فولاد سبا باشیم.

عناوین برگزیده