تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۳۷۵
کد خبر: ۹۴۷۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
قیمت‌های زنجیره فولاد در زمستان ۹۸

آخرین قیمت‌های کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی + جدول

می متالز - با انتشار گزارش عملکرد تولید و فروش شرکت فولاد خوزستان در اسفند ۹۸، آخرین قیمت‌های زنجیره فولاد مشخص شد. قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی بر اساس نسبتی از قیمت شمش فولاد خوزستان در دوره‌های سه‌ماهه تعیین می‌شود.
آخرین قیمت‌های کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی + جدول

به گزارش می متالز، بر اساس توافق شرکت‌های معدنی و فولادی، از مرداد سال ۹۸ به بعد، نرخ فروش کنسانتره بر اساس حداکثر ۱۶ درصد شمش فولاد خوزستان و نرخ فروش گندله بر اساس حداکثر ۲۳.۵ درصد شمش فولاد خوزستان است. نرخ فروش آهن اسفنجی نیز بر اساس ۵۰ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان است.

میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در فصول مختلف سال مبنای محاسبه قیمت محصولات سنگ آهن قرار می‌گیرد و در توافق فولادی‌ها و معدنی‌ها، قید شده است که مبنای قیمت شمش فولاد خوزستان، میانگین سه ماهه نرخ سبد فروش داخلی و صادراتی این شرکت در کدال است.

بر اساس میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در زمستان ۹۸، می‌توان به آخرین قیمت‌های زنجیره فولاد که مربوطه به سه‌ماهه آخر سال ۹۸ است، پی برد. میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در سه‌ماهه آخر سال ۹۸، ۴۵۰۳ تومان به ازای هر کیلو بوده است. بر این اساس، قیمت کنسانتره در زمستان ۹۸، حداکثر ۷۲۰ تومان به ازای هر کیلو، قیمت گندله حداکثر ۱۰۵۸ تومان به ازای هر کیلو و قیمت آهن اسفنجی ۲۲۵۱ تومان به ازای هر کیلو است.

آخرین قیمت‌های زنجیره فولاد را در جدول زیر ببینید:

منبع: چیلان
عناوین برگزیده