تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۹۴۸۵۸

توسعه صنعت پتروشیمی با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین

می متالز - عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی ایران با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود، مسیر توسعه را با شتاب می‌پیماید.
توسعه صنعت پتروشیمی با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین

به گزارش می متالز، شهاب جوانمردی، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران بابیان این که ساخت و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا می‌تواند به تحولی بزرگ در این صنعت منجر شود، گفت: سرمایه گذاری‌های جدید می‌تواند این صنعت را طی سال‌های آتی متحول کرده و منجر به افزایش ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با  تاکید بر این که صنعت پتروشیمی با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین و با تکیه بر کارشناسان خبره، مسیر توسعه را با شتاب می‌پیماید، افزود: با ادامه راه فعلی و حمایت همه جانبه از این صنعت به ویژه در شرایط تحریم، تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر ارتقای هرچه بیشتر کیفیت فرآورده‌های تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی برای حضور در بازارهای جهانی تصریح کرد: مجتمع‌ها با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می‌توانند افزون بر تامین نیاز داخل در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

جوانمردی عنوان کرد: توسعه صنعت پتروشیمی همگام با سرمایه گذاری‌ جدید می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی و نظام بانکی کشور با شتاب بیشتری محقق شده و شرایط برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: رقابت سالم و انتقال دانش فنی نیز می‌تواند میان مجتمع‌های پتروشیمی کشور همکاری شایسته‌ای را به همراه داشته باشد، همچنین تعامل میان بخش‌های بالادستی و میان‌دستی می‌تواند منجر به توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی شود.

وی گفت: تامین به موقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی و سرمایه‌گذاری برای متنوع سازی محصولات تولید شده در این بخش می‌تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخش‌های فعال در صنایع تکمیلی فراهم کند.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: مجتمع‌های پتروشیمی ایران با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می‌توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج کشور وارد می‌شوند، قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

منبع: نیپنا
عناوین برگزیده