تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۹۴۹۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اعتراض کارگران «تهران بتن» به انتقال محل کارشان/ مدیرعامل: سرویس‌های رفت و آمد در نظر گرفته‌ایم

می متالز - جمعی از کارگران شرکت تهران بتن در اعتراض به تصمیم مدیران شرکت، برای انتقال محل کارشان به شهرستان آبیک، امروز (یکشنبه، ۱۷ فروردین) مقابل کارخانه تجمع کردند.
اعتراض کارگران «تهران بتن» به انتقال محل کارشان/ مدیرعامل: سرویس‌های رفت و آمد در نظر گرفته‌ایم

به گزارش می متالز، کارگران شرکت تهران بتن از شرکت‌های تابعه‌ی «هلدینگ سیمان تامین» با اشاره به تصمیم مدیریت شرکت‌ برای جابه‌جایی محل کار خود به شهرستان آبیک، گفتند: در اعتراض به این تصمیم مدیران شرکت، امروز مقابل کارخانه و مقابل «شرکت سیمان فارس و خوزستان» تجمع کردیم.

کارگران معترض با بیان اینکه این شرکت از زیرمجموعه‌های سیمان فارس و خوزستان است، افزودند: این شرکت هم از زیرمجموعه‌های هلدینگ سیمان تامین متعلق به «شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی» (شستا) است. از آنجا که «شرکت سیمان آبیک» واقع در استان قزوین هم از زیرمجموعه‌های شرکت سیمان فارس و خوزستان است، مدیران سیمان بتن با این استدلال که فعالیت‌های شرکت سودآوری لازم را ندارد، قصد دارند، محل کار ما را تعطیل کنند و کارگران را برای ادامه‌ی کار به سیمان آبیک بفرستند.

کارگران تهران بتن، افزودند: تعداد کارگران شاغل در این شرکت، ۳۵ نفر است که با احتساب اشتغال غیرمستقیمی که در تهران به وجود آمده، برای حدود ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است. باتوجه به اینکه قرارداد تمامی کارگران در پایان سال ۹۸ به پایان رسیده است، بنا نداریم که انتقال خود را بپذیریم و تصمیم داریم که کار خود را برای ماندن در تهران پیگیری کنیم. امیدارویم مدیران شرکت سرمایه‌‌گذاری سازمان تامین اجتماعی به این خواسته‌ی به حق، رسیدگی کنند.

معترضان با بیان اینکه با جابه‌جایی محل کار کارگران از تهران به آبیک، باید زمان بیشتری از زندگی خود را برای تردد بین تهران و قزوین اختصاص دهیم، افزودند: این امر موجب سردرگمی و برهم ریختن برنامه‌ی زندگی ما می‌شود. شستا باتوجه به برخورداری مجموعه‌های صنعتی دیگر در تهران از این ظرفیت برخودار است که در تهران برای ما کاری را فراهم کند.

کارگران افزودند: البته شرط اصلی ما برای هرگونه همکاری، زنده نگه داشتن تهران بتن است؛ چراکه این شرکت قدیمی باتوجه به ظرفیت‌های خود ازجمله برخورداری از ۱۴ هزار متر زمین مرغوب و تجهیزات دیگر، می‌تواند به دوران طلایی گذشته برگردد. متاسفانه با جابه‌جایی محل کار ما دیگر امکان کمک به تهران بتن وجود ندارد.

معترضان با بیان اینکه با توجه به اینکه سرویس‌های اداری در ایران مستهلک هستند، معطلی فراوانی را برای جابه‌جایی بین تهران و آبیک شاهد خواهیم بود، افزودند: قاعدتا سرویس‌ها نمی‌توانند سر موقع حرکت کنند. بنابراین چند ساعت تاخیر در رسیدن به شرکت و بازگشت از آن در طول روز وجود خواهد داشت.

با این حال «سجاد اکبری گنجه» مدیرعامل شرکت تهران بتن، می‌گوید: باتوجه به این اینکه تهران بتن در سال‌های گذشته سودآوری مورد انتظار شستا را نداشت و و این مجموعه هم خود را مجاز نمی‌داند که هزینه‌های تهران بتن را از محل سرمایه‌های بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی فراهم کند، تصمیم گرفته شد که محل کار کارگران به سیمان آبیک منتقل شود تا فعالیت‌های تولیدی این دو واحد یک‌کاسه شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه سیمان آبیک از لحاظ  مالی وضعیت مناسبی را دارد، ادغام این دو شرکت می‌تواند، سودآوری لازم را محقق کند. شستا هم می‌تواند ظرفیت‌های زیرساختی شرکت تهران بتن را صرف توسعه‌ی فعالیت‌های سودآور کند. بنابراین، ادغام این شرکت‌‌ها به نفع بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی است.

اکبری گنجه با بیان اینکه نگرانی‌های کارگران در مورد جابه‌‌جایی محل کارشان را با افزودن سرویس رفت و آمد، مرتفع کرده‌ایم، گفت: به کارگران اعلام کردم، که صبح‌ها می‌توانند خودروی خود را در پارکینگ شرکت در تهران قرار دهند و سوار سرویس شوند تا راننده آنها راه به محل کارشان در آبیک برساند. پس از پایان ساعت کار هم سرویس آنها را به خانه برمی‌گرداند. هیچ مشکلی هم از بابت زمان رفت و آمد آنها به وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت تهران بتن، افزود: در انتهای سال ۹۸ تمام مزد و مزایای مزدی کارگران به غیر از سنوات آنها را پرداخت کردیم؛ البته در سال‌های گذشته مبالغی را از بابت سنوات به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده‌ایم اما تسویه حساب کامل به زودی صورت می‌گیرد. جدا از این مورد، کارگرانی که به آبیک منتقل می‌شوند حق سنوات مناسبی را دریافت می‌کنند و از امتیازات رفاهی دیگر بهره‌مند می‌شوند.

عناوین برگزیده