تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۹۴۹۷۹
سرویس خبر : انرژی
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

اقدام‌های صنعت نفت برای مقابله با کرونا ستودنی است

می متالز - نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اقدام‌های شرکت‌های تابع وزارت نفت برای مقابله با ویروس کرونا را ستودنی دانست گفت: وزارت نفت در عین حال که به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند تا مردم در بخش سوخت با مشکل روبه‌روهگ نشوند، اقدام‌های مثبتی نیز برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده است.
اقدام‌های صنعت نفت برای مقابله با کرونا ستودنی است

به گزارش می متالز، حسین امیری‌خامکانی با بیان اینکه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت افزون بر اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا، خدمات‌رسانی بهداشتی به مردم مناطق عملیاتی نیز داشته‌اند، گفت: وزارت نفت و سازمان بهداشت و درمان این صنعت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران، اقدام‌های پیشگیرانه خود را آغاز ‌کرد. ‌

وی با تأکید بر اینکه وزارت نفت در هر شرایطی مسئولیت‌های اجتماعی خود را به نحو احسن انجام داده است، افزود: کارنامه این وزارتخانه در بخش مسئولیت‌های اجتماعی و بحران‌هایی همانند سیل، زلزله و... به‌خوبی نمایان است، امروز نیز صنعت نفت و کارکنان آن افزون بر فعالیت‌های ذاتی خود، اقدام‌های مثبتی نیز برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تأمین انرژی برای کشور در چنین شرایطی نتیجه تلاش کارکنان صنعت نفت و گاز است که در بحران کرونا نیز بدون توقف تداوم داشته است، همچنین شرکت‌های پتروشیمی در هفته‌های گذشته اقدام‌های بسیار مطلوبی را در تأمین نیازهای کشور به‌ویژه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده انجام داده‌اند که این موضوع نیز ستودنی است.

امیری‌خامکانی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال جهش تولید، گفت: جهش تولید، شاه‌کلید خروج از اقتصاد نفتی و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی است. مقام معظم رهبری سال گذشته بر رونق تولید تأکید داشتند، اما امسال را جهش تولید نامگذاری کردند، زیرا رونق تولید کافی نبوده و نیاز است همه نهادها تمامی توان خود را برای حرکت جهنده به سوی بهبود وضع تولید به‌کار گیرند که صنعت نفت نیز نقش بزرگی در این مهم دارد.

وی اظهار کرد: اگرچه در قانون بودجه سال ۹۹ درآمدهایی از فروش نفت پیش‌بینی شده است، کشور نمی‌تواند اقتصاد بدون نفت را تجربه کند، مگر اینکه توجه ویژه‌ای به تولید شود. جهش تولید از یک سو می‌تواند به اشتغال‌زایی بینجامد و از سوی دیگر سبب بهبود وضع معیشتی مردم شود.

عناوین برگزیده