تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۹۵۰۱۱
سرویس خبر : انرژی

مشکل کامیون‌های سوخت در پرویزخان رفع شد

می متالز - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه روز شنبه گفت که مشکل معطلی کامیون‌های حامل سوخت ایرانی که از مرز پرویزخان وارد خاک عراق و اقلیم کردستان شده بودند، رفع شده است.
مشکل کامیون‌های سوخت در پرویزخان رفع شد

به گزارش می متالز، «مهدی شوستری» اعلام کرد که در نتیجه پیگیری‌های چند روزه با طرف‌های ذیربط در اقلیم کردستان عراق، سرانجام مشکل توقف و معطلی تانکرهای سوخت ایرانی در خاک عراق با تخلیه محموله آنها در تانکرهای عراقی حل شد.

وی تاکید کرد: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع جلوگیری از حرکت تانکرهای سوخت که از مرز پرویز خان وارد عراق شده بودند و به علت اعمال محدودیت‌های تردد برای مقابله با کرونا از سوی حکومت اقلیم کردستان، اجازه حرکت به مقصد برای تخلیه محموله‌ها به آنها داده نمی‌شد، رایزنی با مقامات استان سلیمانیه، اداره (فرمانداری کل) گرمیان، مرز پرویزخان و شرکت‌های صاحب سوخت در اقلیم کردستان در دستور کار سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه قرار گرفت.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه افزود که حدود ۷۰ دستگاه تانکر سوخت در سمت عراقی مرز پرویزخان بیش از یک هفته معطل شده بودند که از روز گذشته با اختصاص تانکرهای عراقی، کار تخلیه و انتقال سوخت آنها آغاز شده است و امیدواریم محموله همه آنها ظرف دو روز آینده تخلیه شده و به کشور بازگردند.

فرماندار قصرشیرین پنجشنبه گذشته گفته بود که عراق اجازه تردد به رانندگان ایرانی کامیون‌های حامل سوخت که از مرز رسمی پرویزخان وارد این کشور شده‌اند را به سمت مقصدشان برای تخلیه بار آن‌ها نمی‌دهد.

«مرادعلی تاتار» اعلام کرد که کامیون‌های حامل سوخت که حدود یک هفته است، از مرز پرویزخان وارد عراق شده اند و تمامی تشریفات گمرکی و کارهای پذیرش آن ها از سوی گمرک کشورمان با گمرک مرز پرویزخان در عراق انجام شده، عراق به دلیل بحران کرونا مانع از تردد آن ها به سمت مقصدشان در سلیمانیه برای تخلیه بارهایشان شده و در مرز مانده اند.

وی یادآور شد که اکنون روزانه حدود یک هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود و مشکلی در خصوص تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی وجود ندارد.

رانندگان کامیون های حامل سوخت که حدود یک هفته است در مرز پرویزخان عراق معطل مانده اند با نشر کلیپ‌هایی در فضای مجازی از مسوولان ایرانی برای رایزنی با طرف عراقی برای رفتن به مقصد و تخلیه بارهای خود در عراق با توجه به منع ترددی که اکنون وجود دارد درخواست کمک کرده بودند.

این رانندگان که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند از نبود امکانات رفاهی و بهداشتی در مرز عراق با توجه به بحران کرونا ابراز نارضایتی کرده و نگران وضعیت سلامتی خود بودند.

عناوین برگزیده