تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۱۰۰۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بائوج لاهوتی:

ایران بعد از انقلاب به صادرکننده سیمان تبدیل شد/ رشد قابل توجه در بخش تولید آلومینیوم

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران بعد از انقلاب به صادرکننده سیمان تبدیل شد،گفت:در بخش توسعه آموزش عالی نیز پیشرفت کشور بعد از انقلاب قابل تحسین است.
ایران بعد از انقلاب به صادرکننده سیمان تبدیل شد/ رشد قابل توجه در بخش تولید آلومینیوم

مهرداد بائوج لاهوتی با تبریک ایام دهه فجر گفت:بعداز انقلاب اسلامی در بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی و عمرانی، کشور با پیشرفت قالب توجهی روبرو شده است.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:میزان تولید فولاد در کشور قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب، 36صدم میلیون تن بود؛این درحالی است که این میزان به حدود 17/7 میلیون تن رسیده که بیانگر پیشرفت ملموسی است.

رشد حدود یکهزار و 927 درصدی در بخش تولید آلومینیوم

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود:دربخش تولید آلومینیوم کشور با رشد حدود یکهزار و 927 درصدی روبرو شده که تحول بزرگی در صنعت محسوب می شود.

لاهوتی گفت:کشور در اوایل انقلاب واردکننده سیمان بود؛اما درسال های اخیر علاوه بر تامین نیاز داخلی،کشور به صادرکننده سیمان تبدیل شد.

وی ادامه داد:در بخش کشاورزی نیز پیشرفت های خوبی صورت گرفته بطور مثال در تولید گندم در سال جاری به مرز خودکفایی رسیده ایم.

لاهوتی افزود:در آب رسانی به روستاها و ساخت جاده و آزادراهها علی رغم وجود مشکلات، پیشرفت خوبی وجود داشته است همچنین در موضوع گازرسانی موفقیت های خوبی حاصل شده، نباید فراموش کرد قبل از انقلاب اسلامی تنها چند شهر کشور از نعمت گاز برخوردار بودند؛اما درحال حاضر به بسیاری از شهرها و روستاها گازرسانی شده است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:در بخش توسعه آموزش عالی نیز پیشرفت کشور بعداز انقلاب قابل تحسین است.

عناوین برگزیده