تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۰۰۵۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

لزوم تفویض برخی اختیارات وزارت صمت به استان‌ها/ برقراری ویدیو کنفرانس با مقام معظم رهبری

می متالز - استاندار آذربایجان شرقی خواستار تفویض برخی از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها شد.
لزوم تفویض برخی اختیارات وزارت صمت به استان‌ها/ برقراری ویدیو کنفرانس با مقام معظم رهبری

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی، ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر صمت، گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور، اقدامات مهمی در راستای تولید محصولات بهداشتی انجام گرفته و استان از نظر توسعه واحدهای تولیدی دارای رتبه دوم و از نظر ایجاد واحدهای تولیدی رتبه اول کشور قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر رفع انحصار در واردات برخی مواد اولیه و اقلام اساسی به کشور، افزود: انحصار واردات مواد برخی مواد اولیه و اقلام اساسی به کشور رفع شود، زیرا خود تولیدکنندگان داخلی می‌توانند نسبت به واردات مواد مورد اقدام نیاز کنند.

وی افزود: هفته آینده جلسه ویدیو کنفرانس با مقام معظم رهبری برقرار خواهیم کرد و  مسائل و مشکلات استان در این جلسه طرح خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه خواستار پیگیری اختلافات و مشکلات شرکت ماشین سازی تبریز شد.

علی جهانگیری با اشاره به تغییرات قیمتی کالاها در کشور، اظهار کرد: مدیران شرکت تراکتورسازی تبریز نیز خواهان افزایش ۲۰ درصدی قیمت تراکتور هستند، اما هنوز هم در این رابطه اختلاف‌نظر وجود دارد.

وی افزود: اگر مانع افزایش قیمت تراکتور شویم، بازار سیاه این محصول به وجود خواهد آمد و منجر به کاهش تولید این شرکت شده و درنتیجه مجبور به واردات تراکتور خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته، ۳.۲ میلیارد دلار کالا از استان صادر شده که بیش از ۶۰ درصد آن مربوط به محصولات صنعتی بود.

جهانگیری بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، رقم صادرات استان در سال جاری به ۳.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی در استان، گفت: پس از شیوع کرونا ویروس در استان، اصناف بسیاری تعطیل شدند، اما در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی، تعطیلی و تعدیل نداشتیم و حتی در راستای تامین مجموعه کالاهای بهداشتی استان نیز تمهیدات ویژه‌ی اتخاذ شده و نزدیک به دو میلیون لیتر الکل در واحدهای تولیدی استان توزیع شده است.

وی افزود: اکنون ۴۲ واحد تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده در استان فعالیت می‌کنند و تاکنون بیش از ۲۰ میلیون لیتر محلول ضدعفونی الکی و غیرالکلی تولید کرده‌اند.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده