تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۰۱۰۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی بیوکی:

تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن به نفع اقشار ضعیف جامعه است / بانک مرکزی تجدید نظر کند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: افرادی که تسهیلات مسکن دریافت کرده اند، جزء اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، در غیر این صورت هیچ منطقی ندارد که افراد ثروتمند و پردرآمد از این گونه تسهیلات استفاده کنند، بنابر این تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن به نفع اینگونه اقشار است.
تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن به نفع اقشار ضعیف جامعه است / بانک مرکزی تجدید نظر کند

به گزارش می متالز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عدم تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن، گفت: بانک مرکزی در ابتدای سال جاری در بخشنامه ای اقساط تسهیلات را تعلیق کرد، اما متأسفانه در این میان تسهیلات مسکن مشمول بخشنامه بانک مرکزی نشده و مردم در ماه های اخیر اقدام به پرداخت اقساط کرده اند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در چند ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مشاغل و کسب و کارها تعطیل شده اند و این مسئله موجب شده که کارگران و شاغلان نتوانند به تعهدات مالی خود از جمله پرداخت اقساط تسهیلات بانکی عمل کنند.

 

تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن به نفع اقشار ضعیف و متوسط جامعه است

وی گفت: از طرف دیگر این موضوع واضح و مبرهن است که افرادی که تسهیلات مسکن دریافت کرده اند، جزء اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، در غیر این صورت هیچ منطقی ندارد که افراد ثروتمند و پردرآمد از این گونه تسهیلات استفاده کنند، بنابر این تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن به نفع اینگونه اقشار است.

 

مردم توان مالی کافی برای پرداخت اقساط تسهیلات بانکی را ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مردم در شرایط کنونی توان مالی کافی برای پرداخت اقساط تسهیلات بانکی را ندارند، بنابراین چه لزومی دارد که مردم در وضعیت اقتصاد کرونازده، اقساط تسهیلات را پرداخت کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک مرکزی باید هر چه سریع تر نسبت اصلاح بخشنامه تعلیق بازپرداخت تسهیلات اقدام کند تا تسهیلات گیرندگان وام مسکن نیز بتوانند در شرایط کنونی با مشکلات کمتری فعالیت کنند.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!