تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خودکفایی همدان در تولید اقلام بهداشتی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه در تولید ماسک و مواد ضدعفونی و شوینده خودکفا شده‌ایم گفت: حتی به عنوان منطقه معین در تامین این اقلام بهداشتی به چند استان کشور کمک می‌کنیم.
خودکفایی همدان در تولید اقلام بهداشتی

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین اظهار داشت: تولید مواد شوینده و ضدعفونی غیرالکلی (وایتکس) در همدان افزایش چشمگیری دارد به طوری که علاوه بر تامین نیاز داخل استان به مناطقی از کشورمان و استان های همجوار نیز ارسال می شود.

 وی به ذخیره سازی این اقلام بهداشتی در انبارهای استان خبر داد و گفت: چنانچه مصرف استان ۳۰ درصد دیگر هم افزایش پیدا کند، ذخایر ما پاسخگو است.

متین درباره کمبود ژل و محلول ضدعفونی کننده دست توضیح داد: صنایع تولید کننده این مواد در استان وجود ندارد و به همین دلیل در هفته های گذشته با کمبود آن مواجه بودیم اما این مواد از استان های دیگر تامین شده و در دسترس مردم قرار گرفته است و مشکلی در این زمینه نداریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه در تولید انواع ماسک تنفسی هم رشد خوبی داشته و به خودکفایی رسیده ایم گفت: اوضاع ما از نظر تولید ماسک از تمام نقاط کشور بهتر است.

به گفته وی سه واحد تولیدی ماسک بهداشتی در استان فعالیت دارند که ماسک N۹۵ تولید می کنند و چند واحد تولیدی دیگر در زمینه ماسک معمولی مشغول هستند.

متین خاطرنشان کرد: در این واحدها روزانه ۱۸۵ هزار ماسک پزشکی و معمولی تولید می شود.

وی درباره توزیع این اقلام بهداشتی و کمبود آن در سطح شهر گفت: روزانه ۸۰ هزار ماسک معمولی بین داروخانه ها و لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه می شود تا بتوانیم به تقاضای مردم پاسخ بدهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت ماسک با توجه به چند لایه بودن آن بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و بیشتر از این، گرانفروشی و تخلف محسوب می شود.

وی تولید دستکش در استان را ضروری دانست و گفت: یک واحد تولیدی دستکش به تازگی کار خود را در تویسرکان آغاز کرد اما به دلیل پایین بودن ظرفیت تولید جوابگو نیست و در اوایل هفته آتی یک واحد دیگر در شهر همدان راه اندازی می شود. 

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده