تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۰۱۸۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار بورس مطرح کرد:

ورود بدون مشورت به بورس خطرناک است

می متالز - کارشناس بازار بورس گفت: فرهنگ اشتباهی که در کشور ایجاد شده، عدم استفاده از خدمات مشاورین است؛ مردم بصورت مستقیم وارد بورس شدند و این حرکت در تمام دنیا رد شده است.
ورود بدون مشورت به بورس خطرناک است

به گزارش می متالز، مجتبی شهبازی کارشناس بورس درباره نقش بورس در اقتصاد کشور گفت: بازار بورس بدلیل تولید سود در شرکت ها و تقسیم پول در جوامع سالیانه ارزش افزوده را بدنبال دارد.

وی در ادامه افزود: پول های هوشمند نیز بدلیل پتانسیل های بازار سرمایه، بدین نتیجه رسید که بورس بهتر از بازار طلا و سکه و ارز است.

شهبازی گفت: بورس تورم زا نیست و دولت به همین جهت مردم را به سمت این بازار تشویق می کند و لذا مدیریت دولت بر بازار اوراق بهادار کاهش یافته و موجب افزایش بهره وری در این شرکت هاست.

وی درباره نقش مشاوره در بورس گفت: فرهنگ اشتباهی که در کشور ایجاد شده، عدم استفاده از خدمات مشاورین است؛ مردم بصورت مستقیم وارد بورس شدند و این حرکت در تمام دنیا رد شده است.

شهبازی در پاسخ به راهکارهای کاهش ریسک برای افزایش سرمایه توسط افراد حقیقی در بورس گفت: کسی که فاقد تخصص و اطلاعات است صرفا باید از طریق شرکت های سبدگردانی وارد بورس شود والا ریسک ضرر برای این افراد بسیار بالاست.

وی در ادامه افزود: بورس های خارجی به بلوغ رسیده و مردم ارزش دارایی خود را می دانند ولی بازار سرمایه در ایران سال ها از دید ها پنهان بوده و به تازگی به ارزش این دارایی ها پی برده ایم.

شهبازی گفت: هر اتفاقی در بورس امکان دارد، نمی توان پیش بینی کرد در ماه های آتی حباب شرکت ها تخلیه شود و لذا باید نسبت به خرید و فروش احتیاط کرد.

تحلیلگر بازار بورس در پایان گفت: در کشوری که تورم زده است، مردم برای حفظ ارزش پول ناچار به این بازارها روی می آورند و ما تاکید داریم باید نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلا، سکه و دلار پرهیز شود.

عناوین برگزیده