تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۲
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۰۲۱۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

شرکت ذوب آهن با وجود کرونا، همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا با حداکثر ظرفیت خود تولید کند

می متالز - دشتیانه با بیان اینکه شرکت ذوب آهن با وجود کرونا، همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا با حداکثر ظرفیت خود تولید کند، گفت: اگر این شرکت بتواند مواد اولیه خود را تامین کند می‌تواند تولید خود را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.
شرکت ذوب آهن با وجود کرونا، همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا با حداکثر ظرفیت خود تولید کند

به گزارش می متالز، «احسان دشتیانه» شب گذشته (دوشنبه 8 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت صنعت فولاد کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه با بیان اینکه شرکت ذوب آهن با وجود کرونا، همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا با حداکثر ظرفیت خود تولید کند، گفت: اگر این شرکت بتواند مواد اولیه خود را تامین کند می‌تواند تولید خود را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه نرخ شمش فولاد خوزستان تعیین کننده همه قیمت ها است اما واقعی قیمت گذاری نمی‌شود، گفت: پیش از تعطیلات، این شمش با قیمت سه هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد که با دلار نیمایی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان می‌شود ۲۸۸ دلار در حالی که قیمت شمش ۳۸۰ دلار بود.

وی با اشاره به حضور صنعت فولاد در بورس گفت: از سال ۱۳۸۲ که بورس کالا، فعالیت خود را آغاز کرد تا دو سال قبل، ​بورس کالا بر اساس قواعد و دستورالعمل‌ها در حال کار بود و قیمت گذاری در بورس کالا انجام می‌شد اما از دو سال پیش که جهش قیمت ارز اتفاق افتاد بورس کالا رویه‌های خود را کنار گذاشت.

دشتیانه با بیان اینکه از دو ماه پیش از عید، دوباره این فشار‌ها زیاد شد، گفت: در اسفند، اتفاق جدید با ابطال معاملات در بورس کالا افتاد و شاهد ابطال معاملات ۷۳ هزار تن شمش فولادی در بورس کالا بودیم و این ابطال به علت رعایت نکردن سقف بالا و پایین بود.

عناوین برگزیده