تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۰۲۸۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

چند دستور وزیر صمت به مدیران ایران خودرو و سایپا

می متالز - وزیر صمت از چند دستور به مدیران ایران خودرو و سایپا خبر داد.
چند دستور وزیر صمت به مدیران ایران خودرو و سایپا

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونان وزارت صنعت و در حضور مدیران ایران خودرو و سایپا اعلام کرد: خودروسازان ضمن شفاف سازی درباره عامل آشفتگی بازار باید نسبت به اصلاح جدی نحوه ثبت نام، افزایش تولید از ۹۰۰ هزار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه

اقدام کنند تا مردم بدانند در بروز آشفتگی های اخیر، خودروسازان منافع خاصی نداشته و حتی متضرر نیز می شوند.

وی افزود: سال گذشته اقداماتی برای اصلاح ساختار صنعت خودرو، فروش اموال مازاد، اصلاح روابط با قطعه سازان و پایبندی به تعهدات انجام شد اما بحت واگذاری چنان که باید پیش نرفت و انتظار می رود در سریع ترین زمان ، گزارشی از روند اقدامات ارائه شود.

راه اندازی قطب جدید خودرو و معرفی مقصران افزایش قیمت

این مقام مسئول  ادامه داد: برای تکمیل فاصله عرضه و تقاضا، راه اندازی قطب جدید خودروسازی و احیای توان تولیدی واحدهای خودروساز غیرفعال پیگیری می شود از هرگونه جوسازی جلوگیری خواهد شد. چراکه این صنعت با وجود تلاش‌های سال گذشته به دلیل برخی خبرسازی های منفی سودجویان ، قیمت سازی های کاذب برخی سایت های فروش و حاشیه سازی تعدادی از واردکنندگان ، انتظارات تورمی و حرکت نقدینگی ، دچار چالش جدی شده که فقط از طربق شفاف سازی و برخورد قضایی می توان از این بحران عبور کرد.

درخواست اخذ مالیات جدید

رحمانی بر تاکید بر لزوم استفاده از پلتفرم و موتور مشترک خودروسازان با هدف کاهش قیمت تمام شده محصولات ، پیشنهاد داد وزارت اقتصاد برای کنترل حاشیه بازار خودرو از مابه التفاوت قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد ، مالیات دریافت کند.

عناوین برگزیده