تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۰۳۸۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کرمانشاه «سومین» استان کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: براساس گزارش وزارت صمت، در سال ۹۸ استان کرمانشاه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بین ۳۱ استان حائز رتبه سوم شده است.
کرمانشاه «سومین» استان کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی شد

به گزارش می متالز، محسن دارابی در کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع خدادادی استان، اظهار داشت: استان کرمانشاه با داشتن  371 کیلومتر مرز مشترک با عراق و 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی سرمایه‌گذاری را کلید رشد و توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: سرمایه‌گذاری زمینه جهش تولید و اشتغالزایی را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه ادامه داد: براساس گزارش وزارت صمت، در سال 98 استان کرمانشاه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بین 32 استان بعد از زنجان و خراسان رضوی، حائز رتبه سوم شده است.

وی این موفقیت بزرگ را نشان از عزم جدی مردم و مسؤولان استان برای توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: استان کرمانشاه در این سال با جذب 110 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی، 13 درصد کل سرمایه‌گذاری خارجی کشور را به خود اختصاص داده است.

دارابی در پایان، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه سال گذشته با احیای 55 واحد راکد با تسهیلات 2.4 میلیارد تومانی و با به کارگیری تعداد 758 نفر نیروی کار، رتبه نخست کشوری را از لحاظ احیای واحدهای تولیدی راکد، از آن خود کرد.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!