تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۰۴۰۹۱
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون سازمان نظام مهندسی ایران :

بخش اکتشاف معادن زنجان رو به تعطیلی است

می متالز - معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی ایران گفت: بخش اکتشاف معادن زنجان با توجه به آمار رو به تعطیلی گذاشته و این خود نشانه مشکلات معدن و فعالیت آن در استان است.
بخش اکتشاف معادن زنجان رو به تعطیلی است

به گزارش می متالز، رضا کشاورز ظهر پنجشنبه در سومین جلسه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان در محل این اتاق، با اشاره به اینکه کمیسیون معدن از بازوان اجرایی اتاق و همچنین پیگیر حل مشکلات معدن‌کاران استان خواهد بود، گفت: این کمیسیون مشکلات تخصصی معدن استان را به گوش مسئولان می‌رساند.

وی اظهار کرد: بخش اکتشاف معادن زنجان با توجه به آمار، رو به تعطیلی گذاشته و این خود نشانه مشکلات معدن و فعالیت آن در استان زنجان است و در این بخش مشکلات مربوط به استعلام موجب اشکالاتی در معادن شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی ایران گفت: حضور معادن در هر نقطه‌ای که بوده موجب آبادانی آن منطقه شده و لذا باید جامعه این اصل مهم را بپذیرد که معدنگر تخریب‌گر نیست، بلکه به دنبال اشتغال زایی و تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع  است.

کشاورز با اشاره به مشکلاتی که در بخش های مختلف معدن و معدنکاری استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین این مشکلات  مربوط به مشکلات معادن با اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست است.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه این کمیسیون در سال جاری برنامه‌های خود را به صورت جدی برای توسعه این بخش در استان پیگیری خواهد کرد، گفت: کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان با هدف پیگیری برنامه‌های خود و به حداقل رساندن مشکلات معدنکاران برنامه‌ریزی منسجمی را صورت داده است.

ولی الله منصوری تصریح کرد: مشکلات و موارد مربوط به بخش معدن استان پس از طرح و بررسی در جلسات کمیسیون و جمع‌بندی‌های لازم برای پیگیری به مسئولان استان ارجاع داده می شود.

در ادامه این جلسه فعالان بخش معدن به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند که از آن جمله می توان به موضوعاتی از جمله مشکل پوشش گیاهی و گون در اکتشافات معدنی، مشکلات و قوانین دست و پاگیر از جمله بخشنامه های اداره کل منابع طبیعی و قوانین دیگر، بحث رضایت روستاییان برای پیگیری فعالیت های معدنی اشاره کرد.

عناوین برگزیده