تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۰۴۵۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد آمریکای لاتین همچنان رو به کاهش

می متالز - انجمن فولاد آمریکای لاتین اعلام کرد که در عمیق ترین بحران اقتصادی جهانی و منطقه ای در تاریخ قرار داریم و صنعت فولاد آمریکای لاتین در حال ثبت اثرات منفی ناشی از این بحران اقتصادی است.
تولید فولاد آمریکای لاتین همچنان رو به کاهش

به گزارش می متالز، در کشورهای بسیاری، شرکت ها مجبور به کاهش و حتی توقف تولیدات خود شده اند و صنایع باید با این واقعیت جدید روبرو شوند. در ماه فوریه علاوه بر کاهش تجمعی 2 درصدی، مصرف ظاهری منطقه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 2.5 درصدی را تجربه کرده بود.

در مقایسه با ژانویه این کاهش بیشتر و حدود 7 درصد گزارش شده است. آرژانتین و مکزیک از جمله کشورهایی هستند که بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند.

با این حساب براساس اطلاعات دریافتی از هر یک از کشورها، برآورد انجمن فولاد آمریکای لاتین این است که مصرف ظاهری فولاد تاکنون 13.8 درصد کاهش داشته و با حدود 8 میلیون تن افت در مجموع به 55.4 میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد خام در سه ماهه اول سال 8 درصد کاهش یافته و این کاهش در محصولات نوردی 3 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده است.

اثرات بیماری همه گیر کروناویروس در ماه مارس در آرژانتین جدی تر از سایر کشورها بوده و سبب شده کاهش تولید فولاد این کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل 27 درصد باشد.

کاهش ماه مارس و رسیدن آن به یک سوم ماه های قبل به دلیل اعمال قرنطینه و منع آمدوشد اعمال شده از مارس 2020 می باشد.
در همین حال صادرات و روند نزولی آن منعکس کننده تقاضای ضعیف جهانی برای فولاد است. بررسی ها نشان می دهد صادرات فولاد کشورهای آمریکای لاتین در در ماهه اول سال جاری میلادی افت 15 درصدی داشته است.

گفتنی است کرونا تاکنون بیش از 4 میلیون و 218 هزار نفر را در جریان مبتلا کرده که از این میزان 290 هزار نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

عناوین برگزیده