تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۵۸۲
کد خبر: ۱۰۷۵۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تغییر مهم درآمد یک پالایشگاه منجر به توقف هر شش نماد پالایشی شد

می متالز - پالایشگاه فرابورسی از تغییر مهم ۳۱۲.۳ میلیارد تومانی سایر درآمدهای عملیاتی به دلیل تغییر نرخ تسعیر ارز سال ۹۷ خبر داد که منجر به توقف هر شش نماد پالایشی شد.
تغییر مهم درآمد یک پالایشگاه منجر به توقف هر شش نماد پالایشی شد

به گزارش می متالز، پالایشگاه لاوان با انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به اسفند 98 از تغییر گزارش اصلاحی مربوط به ردیف سایر درآمدهای عملیاتی به مبلغ 312.3 میلیارد تومان خبر داد که در اثر تغییر نرخ تسعیر ارز فروش های صادراتی سال 97 از سوی وزارت نفت ابلاغ شده است.

این رویداد مهم منجر به توقف نماد هر شش نماد "شبندر، شپنا، شبریز، شتران، شاوان و شراز" شد و باید منتظر اعلام سودهای جدید 5 پالایشگاه دیگر بود.

براین اساس، درآمدهای عملیاتی "شاوان" در این مدت بالغ بر 11.4 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه قبل با رشد 66 درصدی همراه شده است. همچنین سود هر سهم "شاوان" در این دوره 3797 ریال بوده که نسبت به دوره مشابه قبل 43 درصد افزایش داشته است.

در این رابطه مدیران پالایشگاه لاوان به سازمان بورس توضیح دادند: اصلاح ساختار مالی از طریق افزایش سرمایه که درخواست افزایش سرمایه از محل سود انباشته به سهامدار عمده ارسال شده و درحال بررسی است . مکاتبات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نیز در حال پیگیری بوده که پس از تایید و اخذ مجوزات مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

سایر درامد های عملیاتی به مبلغ ۰۵۴ر۱۲۳ر۳ میلیون ریال مربوط به تغییر نرخ تسعیر ارز فروش های صادراتی سال ۹۷ است که از سوی وزارت نفت ابلاغ شده است.

سایر هزینه های عملیاتی مربوط به ذخیره کاهش ارزش موجودی ها است که طبق استانداردهای حسابداری و با توجه به کاهش قیمت نفت خام و فراورده ها در حساب ها منظور شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده