تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۰۸۰۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در هفته دولت؛

اولین واحد فرآوری سرب و روی در بشرویه افتتاح می شود

می متالز - فرماندار بشرویه با بیان اینکه اولین واحد فرآوری سرب و روی بشرویه در هفته دولت افتتاح می شود، گفت: تجهیزات و امکانات این واحد به طور کامل خریداری شده است و ۱۵ میلیارد تومان برای تامین برق آن اعتبار تخصیص یافته است.
اولین واحد فرآوری سرب و روی در بشرویه افتتاح می شود

به گزارش می متالز، «علی شفیعی» اظهار داشت: شهرستان بشرویه در همه حوزه ها از جمله کشاورزی، بهداشت و عمرانی دارای پروژه‌های استانی است که تا پایان سال مالی تکمیل خواهند شد.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه سفر استاندار خراسان جنوبی به بشرویه 60 مصوبه داشته است، افزود: پروژه های سفر استاندار خراسان جنوبی تاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و 59 مصوبه سفر ایشان در بشرویه فعال است.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در راستای سفر استاندار خراسان جنوبی به پروژه های شهرستان بشرویه تخصیص یافته است و امیدواریم همه این پروژه ها تا سال 1400 به بهره برداری برسند.

شفیعی به مهم ترین پروژه در حال ساخت شهرستان بشرویه اشاره کرد و گفت: بیمارستان 32 تختخوابی بشرویه مهم ترین پروژه است چرا که حدود 8 سال عملیات اجرایی آن تعلیق بوده و در حال حاضر با 14 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار کار ساخت آن در دست اجرا است.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات شهرستان بشرویه بحث بهسازی و تکمیل راه های مواصلاتی است، ادامه داد: در این راستا اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان برای بازگشایی و بهره برداری راه جدید بشرویه به طبس اختصاص یافته و سال گذشته توانستیم بهسازی جاده فعلی بشرویه به طبس را بعد از 10 سال انجام بدهیم.

وی بیان داشت: طی سفر استاندار خراسان جنوبی به بشرویه یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی قنوات و پنج میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری در بشرویه اختصاص یافت و برای تکمیل اورژانس بشرویه نیز 2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند و اکنون این مرکز در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم شهرستان بشرویه است.

شفیعی با توجه به اینکه استاندار خراسان جنوبی طی سفر به بشرویه دستور گازرسانی به 2 روستای این منطقه را داد، افزود: با اجرای این پروژه در بخش بشرویه تنها یک روستای بالای 20 خانوار بدون گاز خواهند بود و تا پایان سال جاری بیش از 95 درصد از روستاها و شهر بشرویه از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه متاسفانه سرمایه گذاری در این شهرستان بسیار کم است، ادامه داد: شهرستان بشرویه تولیدات خوبی در زمینه کشاورزی و صنایع دستی دارد اما متاسفانه به صورت فله ای و خام به فروش می رسند.

وی با اشاره به اینکه ساخت خانه صنایع دستی عشایر و خانه برک را در دستور کار داریم، گفت: امیدواریم در چند سال آینده شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان بشرویه در تمامی حوزه ها از جمله گردشگری و صنایع دستی باشیم.

شفیعی در پایان به راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی در بشرویه اشاره کرد و افزود: این واحد برای اولین بار در استان راه اندازی می شود و تجهیزات و امکانات این واحد کامل خریداری شده است و  ۱۵ میلیارد تومان برای تامین برق آن اعتبار تخصیص داده ایم و فاز اول آن در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

 

عناوین برگزیده