تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۰۸۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام جرم علیه هفت واحد صنعتی و معدنی متخلف شهرستان دماوند

می متالز - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: هفت پرونده حقوقی مربوط به تخلفات محیط زیستی مرتبط با صنایع و معادن با توجه به طرح دعوی از سوی این اداره از سوی مراجع قضایی شهرستان دماوند در حال رسیدگی است.
اعلام جرم علیه هفت واحد صنعتی و معدنی متخلف شهرستان دماوند

به گزارش می متالز، محمد فریدی با اشاره به یک واحد شن و ماسه در دماوند گفت: یک واحد فعال در زمینه شن و ماسه که به دلیل استقرار نامناسب، ایجاد آلودگی محیط زیستی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی به مرجع قضایی معرفی شده بود، با صدور حکم قانونی محکوم شد.

وی با بیان اینکه اعلام جرم علیه این واحد و پیگیری‌های حقوقی از سال گذشته انجام شده بود، اظهارکرد: باتوجه به آلایندگی و تخلفات صورت گرفته توسط این واحد، حکم قطعی علیرغم اعتراضات متشاکی از سوی مرجع قضایی شهرستان صادر و ابلاغ شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند به پیگیری‌های مستمر این اداره که در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت قطعی شد، اشاره کرد و گفت: متصدی این واحد برابر رای صادره به شش ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.

فریدی در پایان اظهارکرد: این اداره برابر گشت و پایش‌های شبانه‌روزی و مستمر، تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان را مورد پایش قرار داده و واحدهایی که بدون اتخاذ تمهیدات لازم، موجبات آلودگی زیست محیطی را فراهم آورده و پس از دریافت اخطاریه نسبت به بهبود و اصلاح عملکرد فعالیت خود اقدامی انجام نداده‌اند، به مراجع قضایی معرفی و پرونده آن‌ها تا حصول نتیجه از سوی این اداره پیگیری می‌شود.

عناوین برگزیده