تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۱۰۸۶۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کرمان

کمک مجتمع مس سرچشمه برای مقابله با ویروس کرونا

می متالز - مجتمع مس سرچشمه در کنارحرکت شتابان برای جهش تولید، در مقابله با این ویروس کرونا هم، یاریگر دیگر شهرستان های استان است.
کمک مجتمع مس سرچشمه برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش می متالز، دبیر کمیته پیشگیری از کرونا مجتمع مس سرچشمه گفت: در شرایط سخت کرونا، با وجود اعمال محدودیت ها در راستای مسوولیت های اجتماعی به سازمان های بیرونی متعددی کمک رسانی شد و با کیفیت ترین اقلام را به کادر درمانی شهرستان های مجاور و مجموعه درمانی حکیم مس اختصاص یافت و این حمایت ها همچنان ادامه دارد.

زید آبادی از تشکیل گروه های مراقبان سلامت از روزهای اول شیوع کرونا خبر داد و گفت: غربالگری تلفنی برای تمامی کارکنان انجام شد و هر روز تمامی کارکنان چه در بدو ورود و چه در محل کار تب سنجی می‌شوند.

دبیر کمیته پیشگیری از کرونا مجتمع مس سرچشمه گفت: کلاس های آموزشی از طریق فضای مجازی و با ابزارهای مختلف به همت کارکنان روابط عمومی انجام شد تا سطح آگاهی افراد  در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری  افزایش یابد.

وی با اشاره به حمایت مجتمع مس سرچشمه از همه روستاهای اطراف و همجوار برای مبارزه با کرونا افزود: موادضدعفونی و توزیع ماسک در این روستاها انجام  می شود.

زید آبادی به برنامه نویسی یک آپ از طریق مجموعه فاوای مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: با نصب این آپ اعضا کمیته کرونا می‌توانند با دنبال کردن افراد مثبت، به این مطلب پی ببرند که آخرین مبتلا چه کسی بوده، با چه افرادی در تماس بوده و وضعیت شان چگونه است.

رییس بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه هم به ضدعفونی بیش از ۲۲۰ دستگاه خودروهای ایاب و ذهاب برای ۴ نوبت در روز اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مهمی که در مجتمع بر اساس دستورهای رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاثیر بسیار چشمگیری در پیشگیری شیوع بیماری کرونا داشت، حضور حداقلی یعنی ۳۰درصد از نیروها در محیط بود  که محدودیت در ترددهای غیرضروری را باعث شد.

ضیایی همچنین از حذف تجمع ها، تعطیلی رستوران ها، فاصله گذاری در سرویس های ایاب و ذهاب، حذف بیماران خاص و بیماران زمینه ای خبر داد و تصریح کرد: ما با تعریف سیستم پیامکی، تلفن گویا، استفاده از رسانه های مجازی، غربالگری تلفنی بیش از ده هزار نفر از همکاران از طریق رصد و پیگیری، پایش کردیم.

رییس بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه آماده سازی بیمارستان 50 تخت ‌خوابی رفسنجان، تکمیل بخش بستری بیماران کرونا و تامین وسایل و‌تجهیزات آن بیمارستان رابر، خرید ده دستگاه تجهیزات کمک تنفسی برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان، حمایت از تولیدکنندگان ماسک و مواد ضدعفونی کننده استان، تامین ماسک و مواد ضدعفونی دانشگاه ها و بیمارستان های استان، حمایت از راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی رفسنجان، تحویل نرم افزار پایش و غربال‌گری افراد به فرمانداری رفسنجان را از جمله فعالیت های مجتمع مس سرچشمه  در راستای عمل به مسوولیت و تعهدهای اجتماعی در استان کرمان اعلام کرد.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!