تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۹
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۰۸۸۳۵

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی عملیات اجرایی محور نورآباد – خرم‌آباد

می متالز - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: عملیات اجرایی محور نورآباد – خرم‌آباد با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در دست اقدام است.
پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی عملیات اجرایی محور نورآباد – خرم‌آباد

به گزارش می متالز، مهندس رضا خالقی با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی زیرساخت توسعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: محور نورآبا د- هرسین بخشی از کریدور غرب کشور است که از ۵ استان عبور می‌کند.

وی ادامه داد: ۸۰ کیلومتر از این محور که از نورآباد تا خرم‌آباد است به لرستان تفویض کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: این محور با پیشرفت ۷۵ درصدی در دست اقدام است.

خالقی با اشاره به اینکه از سمت نورآباد به هرسین شرکت ساخت به راه و شهرسازی استان تفویض نکرده و خودش متولی امر است، بیان کرد: شرکت ساخت فراخوان مناقصه‌ای را در مدت یک ماه داد و تنها یک شرکت‌کننده داشت است و برای اینکه شرایط رقابتی ایجاد شود مناقصه قبلی باطل و مجدداً مناقصه برگزار شد.

وی افزود: هم‌اکنون پیمانکار این قسمت از پروژه انتخاب شده و در مرحله تجهیز کارگاه بوده تا عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: این محور از اعتبارات خوبی در قانون بودجه دارد علیرغم اینکه بابا چهار استان دیگر شریک هستیم اما راه و شهرسازی و شرکت ساخت در تلاش است آن ر ا به سرانجام برساند.

وی در ادامه گفت: یکی از محورهای پرخطر لرستان چهار خطه ازنا- شازند بوده که در ۵ قطعه تعریف شده و هفته گذشته قطعات دوم و سوم آن به طول ۱۱.۲ کیلومتر افتتاح شد.

خالقی با اشاره به اینکه قطعه چهارم و پنجم این چهارخطه با ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، تصریح کرد: مابقی قطعات این محور نیز با تأمین اعتبار تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده