تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۰۹۲۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جوابیه اداره کل بنادر و دریانوردی به یک یادداشت

مشکلی برای کانال ورودی بندر بوشهر پیش نیامده است

می متالز - تنها پایانه صادرات مواد معدنی مرکز استان بوشهر دارای دو پست پهلوگیری می باشد که در حاشیه بخشی از آبراه فرعی، واقع در خور سلطانی قرار گرفته است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: اسکله صادرات مواد معدنی مشکلی برای کانال ورودی بندر پیش نیاورده است.
مشکلی برای کانال ورودی بندر بوشهر پیش نیامده است

به گزارش می متالز به نقل از خلیج فارس، در جوابیه ارسالی روابط عمومی این اداره کل به یادداشتی با عنوان "محدودیت کانال بندر بوشهر توسط اسکله مواد معدنی جزیره نگین" آمده:

تنها پایانه صادرات مواد معدنی مرکز استان بوشهر دارای دو پست پهلوگیری می باشد که در حاشیه بخشی از آبراه فرعی، واقع در خور سلطانی قرار گرفته است.

این آبراه فرعی به منظور تردد شناورهای منطقه دوم دریایی، شناور های خدماتی شرکت نقت فلات قاره، شرکت پایانه های صادرات مواد نفتی و... احداث گردیده است. آبراه یاد متر میباشد و پیشانی اسکله صادرات مواد معدنی از حاشیه این کانال فرعی ٨متر عرض و عمق 2١١ متر فاصله دارد. نتیجتا اسکله این پایانه و شناورهای پهلو گرفته به آن هیچ مانع و مشکلی برای ایمنی شناور های عبوری در این کانال فرعی ایجاد نخواهد کرد.

گفتنی است در شرایط کنونی نیز روزانه ده ها فروند از انواع شناورهای خدماتی، مسافری و بارج و یدک کش های حامل سازه های دریایی بزرگ ساخته شده در شرکت صدرا به طور ایمن از این آبراه عبور می کنند.
 
 روشن بهزادی - رییس روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

عناوین برگزیده