تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۰۹۳۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری مدعی شد:

مقصر جاماندن ۱.۹ میلیون نفر از سهامدار عدالت و اقدام قضایی

می متالز - سرپرست کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با اعلام اینکه سازمان خصوصی سازی مقصر جاماندن ۱.۹ میلیون نفر است گفت: مدارک را برای اقدام قضایی علیه این سازمان جمع آوری می‌کنیم.
مقصر جاماندن ۱.۹ میلیون نفر از سهامدار عدالت و اقدام قضایی

به گزارش می متالز، محمد خزایی در خصوص جاماندگان سهام عدالت گفت: درباره اختلاف آمار ۱.۹ هزار نفری که بین شرکت‌های تعاونی و سازمان خصوصی سازی به وجود آمده مقصر اصلی، سازمان خصوصی سازی بوده که اطلاعات را دریافت نکرده و یا بد دریافت کرده است. به طوری که برای برخی سود سهام عدالت واریز شده که سهامدار نیستند!

وی افزود: افرادی در شرکت‌های تعاونی ثبت نام شدند، برگه سهام دارند و یک مرحله هم برای آنها توسط سازمان خصوصی سازی سود واریز شده اما نام و اطلاعات آنها در سامانه سازمان خصوصی سازی ثبت نشده است. همچنین مستنداتی وجود دارد که برای شخص، برگه رسید بانکی صادر شده و پول را نیز از بانک دریافت کرده در حالی که سهام دار نیست.

این مقام مسوول ادامه داد: سازمان خصوصی سازی تقصیر را گردن تعاونی‌ها می‌اندازد اما از لحاظ قانونی، هر فرد پس از پذیرش اولیه وقتی برگه سازمان چاپ شده و بر روی آن مهر تعاونی درج می‌شود سهامدار است.

خزایی گفت: متأسفانه سازمان خصوصی سازی زیر بار این موضوع نمی‌رود و هر تلاشی که کردیم نتوانستیم کاری انجام دهیم. اما مدارک را برای اقدام قضائی علیه آن جمع آوری می کنیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده