تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۱۰۰۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

استقرار چرخه مدیریت بهره وری در واحدهای ستادی، اداری و بنگاه‌های اقتصادی بخش صنعت، معدن و تجارت

می متالز - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت از اجرای مدل استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در واحدهای ستادی و اداری و بنگاه‌های اقتصادی بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
استقرار چرخه مدیریت بهره وری در واحدهای ستادی، اداری و بنگاه‌های اقتصادی بخش صنعت، معدن و تجارت

به گزارش می متالز، جلسه ویدئو کنفرانسی به منظور ارایه گزارش بهره وری بخش صنعت، معدن و تجارت و تشریح مدل «جامع چرخه مدیریت بهره وری» و اقدامات و فعالیت های انجام شده در راستای استقرار چرخه مدیریت بهره وری در بخش صمت، با حضور برات قبادیان« معاون، آموزش و پژوهش وزارت صمت»، کیانی بختیاری«مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی»، اعضاء کمیته کارشناسی بهره وری بخش صمت، نمایندگان سازمان های وابسته و تابعه، نمایندگان استانی سازمان مدیریت صنعتی، نماینده سازمان ملی بهره وری ایران و نمایندگان و صاحب نظران انجمن ها و تشکل های تخصصی بهره وری از جمله انجمن توسعه بهره وری، خانه صنعت، معدن و تجارت و کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران برگزار شد.

دراین نشست که با سخنرانی برات قبادیان در خصوص سیاست ها و برنامه های وزارت صمت و معاونت متبوع در راستای ارتقاء و توسعه بهره وری آغاز شد،
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت مدل استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در واحدهای ستادی و اداری و بنگاه‌های اقتصادی بخش صنعت، معدن و تجارت را تشریح کرد.

وی در این خصوص، افزود: این مدل یکی از 40 پروژه و برنامه اجرایی وزارت صنعت معدن و تجارت در سال 99 است که در بخش صمت اجرایی خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در خصوص قلمرو و پوشش طرح گفت :این طرح در دو سطح نظام اداری بخش صنعت، معدن و تجارت و سطح بنگاههای اقتصادی صنعت، معدن و تجارت است و بطورکلی در 10 مرحله انجام می شود وکاهش ضایعات ،کاهش قیمت تمام شده محصولات و کالاهای تولیدی و خدماتی و افزایش میزان تولید و ستاندههای بنگاه های اقتصادی، صنعتی، معدنی وتجاری وهمچنین ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را از جمله ویژگی های این طرح است.

قبادیان در پایان با اشاره به نظرمساعد سرپرست وزارتخانه و پشتیبانی جدی وی از پروژه های وزارتخانه در راستای جهش تولید و از جمله پروژه چرخه بهره وری بر حیاتی بودن اجرای این طرح برای بنگاهها و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری تاکید کرد و از همه بخشهای ذیربط و خصوصاً سازمان مدیریت صنعتی درخواست کرد تا برای اجرای صحیح این طرح با کمک همه متخصصان، نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

در ادامه کیانی بختیاری و نمایندگان سازمان مدیریت صنعتی به تشریح اقدامات آن سازمان در راستای انجام طرح‌های بهبود بهره‌وری پرداخت و شیوه نامه اجرای طرح جامع مدیریت بهره‌وری جهت عملیاتی کردن آن در کلیه سازمان ها و زیر بخش های وزارت صمت را ارایه داد و همچنین مدل انجمن توسعه بهره‌وری و کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران نیز که از جمله طرح‌های بهبود و ارتقاء بهره‌وری واحدهای صنعتی و اقتصادی هستند در جلسه ارائه شد.

در این جلسه مقرر شد مستندات ارائه شده در جلسه برای حضار ارسال شود و در ادامه پیگیریهای مربوط به عملیاتی نمودن برنامه های ارتقاء بهره‌وری وزارت متبوع و ایجاد وحدت رویه در انجام اقدامات مرتبط با استقرار چرخه مدیریت بهره وری در بخش صمت انجام شود.

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/167608/index.jpg

عناوین برگزیده